מכון התקנים הישראלי וארגון "ווטרפרונטס" נרתמים להגדלת ייצוא טכנולוגיות המים הישראליות

במסגרת תוכנית "אגמים 10" שעוסקת בהשתלבות ישראל בשוק המים העולמי הוחלט באוצר להעביר 1 מיליון ₪ עבור השתלבות ישראל בתקינה הבין-לאומית בתחום טכנולוגיות המים. שני הארגונים יקימו ועדת תקינה בינלאומית שתעסוק בנושא


00:00 ,26.04.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

במסגרת תוכנית "אגמים 10" שעוסקת בהשתלבות ישראל בשוק המים העולמי הוחלט באוצר להעביר 1 מיליון ₪ עבור השתלבות ישראל בתקינה הבין-לאומית בתחום טכנולוגיות המים. שני הארגונים יקימו ועדת תקינה בינלאומית שתעסוק בנושא
 
נושא המים מעסיק את התקינה בכל העולם, החל מרכיבי מערכות צנרת, טיפול בשפכים, כימיקלים למי שתייה, איכות המים, ניהול מערכות המים, וכלה בביטחון המתקנים. בתחום זה בולטות בפעילותן הוועדות הבין-לאומיות והאירופיות. נכון להיום השתתפותה של ישראל בוועדות הבינלאומיות בתחום הזה היא דלה, בעיקר עקב מחסור במשאבים.
 
ישראל מנהלת כיום את ועדת התקינה הבין-לאומית למערכות ולמוצרי השקיה  (ISO TC23/SC18 – Irrigation and drainage equipment systems). התקנים הבינלאומיים לציוד השקיה מבוססים על תקנים ישראליים אשר נכתבו על ידי מומחים ישראליים. ניהול הוועדה על ידי ישראל והכנת תקנים המבוססים על מוצרים ישראליים משפיעה על העובדה שכיום ישראל מחזיקה מעל ל-40% מהיקף השוק העולמי לציוד השקיה.
 
בעקבות פעילות "ווטרפרונטס- איחוד המים הישראלי" הוחלט על הצטרפות מכון התקנים הישראלי לפעילות  הבינלאומיות בתחום המים. במסגרת פרויקט אגמים 10, העוסק בהפיכתה של ישראל ל"שחקן עולמי מוביל" בנושא פתרונות המים המתקדמים, הוחלט באוצר להעביר 1 מיליון ₪ שיאפשרו הקמת  תשתית תקינה בנושא טכנולוגיות המים שתהפוך את ישראל ל"שחקן מוביל" בהכנת התקנים הבינלאומיים. בימים אלו החלו במכון התקנים הישראלי ובארגון "ווטרפרונטס" במחקר לאיתור כל הגורמים המעורבים בנושא הן במרחב התקינה במדינות השונות והן בתעשייה בישראל. חברת "טריגר-פורסייט" תמפה את המוצרים הנבחרים בישראל ואת רמת האמינות הנדרשת מהמוצרים, ויגויס מנהל פרויקט מיוחד לצורך תפעול וניהול ועדת ההיגוי שמוקמת בימים אלו בשיתוף ווטרפרונטס ומכון התקנים.
 
בפורום המים העולמי שהתקיים לאחרונה במקסיקו סיטי אופיינה המערכת העתידית של התקנים הבינלאומיים בתחום שירותי המים.
 
אורי יוגב, יו"ר "ווטרפרונטס": לישראל יש הזדמנות לנצל את חלון ההזדמנויות שנפתח במשק המים. נושא ביטחון המתקנים המספקים מי שתייה מעסיק כיום את העולם כולו. התקינה היא בראשית דרכה וההשפעה על תוכן התקן, המפגש עם הלקוחות המתחרים, הספקים והמומחים יחזקו את מעמדה של ישראל בתחום טכנולוגיות המים ויובילו לגידול בייצוא ולמינוף תעשיית המים בישראל. החלטת הממשלה להעביר כספים לטובת  התקינה בתחום המים היא צעד נוסף לקראת הפיכתה של ישראל למובילה בתחום פתרונות המים המתקדמים".
 
זיוה פתיר, מנכ"לית מכון התקנים: "ישראל יכולה לקחת על עצמה את הובלת התקינה בעולם בנושאים שונים הנוגעים למשק המים, במיוחד בתחומים בהם יש לנו עניין לייצא את הטכנולוגיות הישראליות. יש לנו ידע רב ומומחים שיכולים לסייע ביצירת תקינה בעולם תוך למידה מהמודל אותו מפעיל מכון התקנים בתחום ציוד ההשקיה ויישומו גם בתחום טכנולוגיות המים".