מכון היצוא של ישראל מגביר את שיתוף הפעולה עם פורטוגל

נשיא מכון היצוא של פורטוגל ד"ר מנואל דה קרוז יהיה אורח מכון היצוא ב- 27 ביולי 2005; היצוא התעשייתי (ללא יהלומים) לפורטוגל גדל במחצית הראשונה של השנה בכ- 16% והסתכם בכ-38.5 מיליון דולר. בשנה האחרונה 21 חברות ישראליות חדשות החלו פועלות בפורטוגל


00:00 ,26.07.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא מכון היצוא של פורטוגל ד"ר מנואל דה קרוז יהיה אורח מכון היצוא ב- 27 ביולי 2005; היצוא התעשייתי (ללא יהלומים) לפורטוגל גדל במחצית הראשונה של השנה בכ- 16% והסתכם בכ-38.5 מיליון דולר. בשנה האחרונה 21 חברות ישראליות חדשות החלו פועלות בפורטוגל.
 
מכון היצוא של ישראל מגביר את שיתוף הפעולה עם פורטוגל. ב- 27 ביולי יגיע לישראל נשיא מכון היצוא של פורטוגל ד"ר מנואל דה קרוז (Dr. Manuel da Cruz) כאורח מכון היצוא. כך מסר יחיאל אסיה, מנכ"ל מכון היצוא.
 
אסיה ציין, כי פורטוגל מעוניינת להדק את הקשרים הכלכליים עם ישראל בתחומים כמו: טיפול במים; אנרגיה; תקשורת ועוד. מנכ"ל מכון היצוא הוסיף, כי הפעלת טיסות שכר שבועיות בין ישראל לפורטוגל שהחלה לאחרונה תקל על היצואנים הישראלים לקצר את טווחי הזמן בין ישראל לפורטוגל, שכיום מהווה חסם בנתיבי הסחר הישראלים ליעד זה.
 
אסיה ציין, כי ענפי הייבוא העיקריים של פורטוגל הינם- כימיקאלים, ציוד אלקטרוני ואופטי, חקלאות ועיבוד מזון, טלקומוניקציה ותחבורה ומהווים הזדמנות ליצואנים הישראלים. סך הייצוא של ענפים אלו מישראל לפורטוגל נאמד בכ-18.4 מיליוני דולרים , שהם למעלה מ- 45% מייצוא הסחורות הכולל (ללא יהלומים) לפורטוגל במחצית הראשונה של 2005.
 
עוד אמר, כי במחצית הראשונה של השנה גדל היצוא התעשייתי (ללא יהלומים) לפורטוגל בכ-16% והסתכם בכ-38.5 מיליון דולר.
 
להערכתו היצוא התעשייתי (ללא יהלומים) לפורטוגל יגדל במהלך 2005 כולה בכ- 4% לעומת השנה הקודמת ויסתכם בכ- 76 מיליוני דולרים.
 
הוא גילה, כי בשנה האחרונה החלו כ-21 חברות ישראליות לפעול בפורטוגל. כיום פועלים בפורטוגל 429 יצואנים ישראליים – מהווה גידול של כ- 5% לעומת 2003.
 
אסיה, הוסיף, כי מכון היצוא אירגן משלחת של כ-20 חברות תקשורת וטכנולוגיית המידע לפורטוגל, למפגשי שיתוף פעולה עם חברות הטלקום המקומיות.

נשיא מכון היצוא של פורטוגל מכהן בתפקיד זה מאז 2005 במקביל להוראה באוניברסיטה בפורטוגל כפרופסור.