מכון היצוא: עלייה של 25% ביצוא התקשורת לקזחסטן

יצוא התקשורת לקזחסטן הסתכם בחודשים ינואר -ספטמבר בכ- 28.7 מיליון דולר. על פי הערכות פוטנציאל שוק התקשורת בקזחסטן עבור היצואנים הישראליים מוערך בכ- 1.6 מיליארד דולר


00:00 ,27.11.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

יצוא התקשורת לקזחסטן הסתכם בחודשים ינואר -ספטמבר בכ- 28.7 מיליון דולר. על פי הערכות פוטנציאל שוק התקשורת בקזחסטן עבור היצואנים הישראליים מוערך בכ- 1.6 מיליארד דולר
 
במכון היצוא מציינים כי בתשעת החודשים הראשונים של השנה גדל יצוא התקשורת לקזחסטן בכ-25% והסתכם בכ-28.7 מיליון דולר לעומת התקופה המקבילה אשתקד. להערכת מכון היצוא, יצוא התקשורת לקזחסטן יסתכם בשנת 2007 בכ-32 מיליון דולר - גידול של כ-25% לעומת השנה שקדמה לה.
 
משלחת של 20 חברות בתחום התקשורת תחל היום (27 בנובמבר) את ביקורה בקזחסטן ביוזמת מכון היצוא וחברת גלובוס גייט גרופ, המטרה היא יצירת שיתופי פעולה עסקיים עם חברות תקשורת קזחיות.
 
ממכון היצוא נמסר כי למשלחת, בראשה עומדים פטר ורדי, international Sales Director , וקורין רוטרי, מנהלת פיתוח עסקי ענף התקשורת במכון היצוא, תואמו מראש כ-200 פגישות עסקיות עם מקבלי החלטות בחברות תקשורת קזחיות מובילות, שבראשן kazakhtelecom ששולט ב-49% מכלל שוק התקשורת ומועסקים בו כ-31 אלף עובדים, K-CELL מפעיל ה-GSM המוביל במדינה וחברות -  Ducat, Nursat, Aster.
 
המשלחת של מכון היצוא וחברת גלובוס גייט גרופ כוללת את החברות : אלווריון, נס, ראד, גילת, ECI, ראדוין, ראדוויזן, סרגון, מוביל טורנדו , EIM.Telecom, IPgallery,TELECOM, FTS, LEADCOM, MEGABRIDGE, MIND CTI, ,WIRELESS EDGEMTI, SIGNIFICANT, SINTECMEDIA, WINETWORKS.
 
יחיאל אסיה, מנכ"ל מכון היצוא, גילה כי מספר רב של חברות תקשורת ישראליות כבר פועלות בקזחסטן ומבצעות פרויקטי תשתית בתחום התקשורת כגון תחום האינטרנט, הפס הרחב, ציוד תקשורת ועוד. הוא הזכיר, בין השאר, את החברות קומברס סיסטמס, טלדטה נטוורקס, ורינט מערכות, אלווריון, גילת רשתות לווין ותדיראן טלקום מערכות שפועלות בקזחסטן.
 
בסך הכל פועלות כיום בקזחסטן כ-198 חברות ישראליות - גידול של כ-34% לעומת שנה קודמת.