מכון היצוא: נשיא חברה הודית גדולה יבקר בישראל

נשיא קבוצת הענק ההודית בהרטי יגיע לראשונה לישראל ב- 24 באפריל וייפגש עם 9 חברות ישראליות. יחיאל אסיה מעריך כי הביקור עשוי להניב עסקאות בהיקף של כ-50-30 מיליון דולר


00:00 ,15.04.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא קבוצת הענק ההודית בהרטי יגיע לראשונה לישראל ב- 24 באפריל וייפגש עם 9 חברות ישראליות. יחיאל אסיה מעריך כי הביקור עשוי להניב עסקאות בהיקף של כ-50-30 מיליון דולר
 
נפתח סיכוי להגדיל את היצוא הישראלי להודו בעשרות מיליוני דולרים בתחום טכנולוגיות חקלאיות. סוניל ב. מיטאל, נשיא קבוצת הענק ההודית Bharti, יגיע לראשונה לישראל ב-24 באפריל כאורח מכון היצוא ומשרד התמ"ת. צחי זלצר, הנספח המסחרי של ישראל בהודו, סייע בהבאת הקבוצה לארץ. כך מסר יחיאל אסיה, מנכ"ל מכון היצוא.
 
אסיה ציין, כי מטרת הביקור של נשיא קבוצת בהרטי ההודית, היא לרכוש ציוד וטכנולוגיות ברמה גבוהה וכן לפתח שיתוף פעולה עם חברות ישראליות העוסקות בטכנולוגיות חקלאיות ובטיפול בתוצרת טרייה. לנשיא הקבוצה יצטרפו המנכ"ל של חברת החקלאות ובכירים נוספים מחטיבת החקלאות והקמעונאות. להערכתו, צפויות עסקאות בהיקף של כ-50-30 מיליוני דולרים רק כתוצאה מביקור זה.
 
במכון היצוא מציינים כי האורח מהודו ייפגש עם החברות הישראליות: נטפים, פלסטרו, מגה-טק, יורן, סטפאק, תרביות רה"ן,משתלות תשובה, זרעים גדרה, נען-דן.
           
עוד מציינים במכון היצוא, כי מחזור המכירות של הקבוצה ההודית בהרטי הינו יותר מ-30 מיליארד דולרומועסקים בה 15,000 איש. הקבוצה עוסקת בתחומים: תקשורת ומידע, ביטוח, חקלאות ועוד.  במכון היצוא מציינים כי כבר כיום עובדות בהודו חברות ישראליות דוגמת: נטפים, פלסטרו, נען דן, כאשר לשתיים הראשונותמפעלים בהודו.
 
יצוין, כי היצוא להודו (ללא יהלומים) גדל בשנת 2006 בכ-10% לעומת השנה שקדמה לה והסתכם בכ-490 מיליון דולר. מספר היצואנים להודו גדל ב-6% והסתכם בכ-982 חברות.