מכון היצוא: נקדם תחום יצוא השירותים

במסיבת עיתונים שנערכה היום העריך דוד ארצי, יו"ר המכון ליצוא, כי בשנת 2007 צפוי גידול של 11.5% ביצוא השירותים שיסתכם בכ-22.7 מיליארד דולר. יו"ר המכון חשף בנוסף תוכנית אסטרטגית להרחבת יצוא השירותים לארה"ב


00:00 ,10.01.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

במסיבת עיתונים שנערכה היום העריך דוד ארצי, יו"ר המכון ליצוא, כי בשנת 2007  צפוי גידול של 11.5% ביצוא השירותים שיסתכם בכ-22.7 מיליארד דולר. יו"ר המכון חשף בנוסף תוכנית אסטרטגית להרחבת יצוא השירותים לארה"ב
 
במסיבת עיתונאים שערך היום מכון היצוא בהשתתפות דוד ארצי, יו"ר מכון היצוא, ויחיאל אסיה, מנכ"ל מכון היצוא,
בנושא הגדלת יצוא השירותים מישראל והקמת רשת נציגי פיתוח עסקי בשוקי יעד ציין דוד ארצי כי יעד המכון לשנת 2007 הינו קידום יצוא בענפים שהיקף היצוא שלהם למעלה מ-8 מיליארד דולר אשר מהווים כ-60% מכלל יצוא השירותים ללא תעבורה ותיירות.
 
בשנת 2006 גדל יצוא השירותים בכ- 10.5% לעומת השנה שקדמה לה והסתכם בכ-19.7 מיליארד דולר. בשנת 2007  צפוי גידול נוסף של 11.5% ביצוא השירותים שיסתכם בכ-22.7 מיליארד דולר.
דוד ארצי ציין כי ישראל מדורגת במקום ה-18 בעולם בהיקף יצוא השירותים;  מדורגת במקום 38 בעולם בהיקף יצוא סחורות (ללא יהלומים), וכי חלקה של ישראל ביצוא השירותים העולמי 0.7% המהווים שיעור כפול מחלקה של ישראל ביצוא הסחורות העולמי.
 
ארצי ציין את פעילות המכון בתחום יצוא השירותים, אשר כוללים: תוכנה, מחקר ופיתוח, שירותי תעשייה, שירותי רפואה, פרויקטים בינ"ל והנדסה, תשתיות, פרויקטים חקלאיים, ניהול מים, איכות הסביבה, תקשורת, אבטחה, HLS, סרטים והפקות, תובלה בין-לאומית, שירותי מיקור חוץ, ביטוח ומנהל ציבורי, מסחר סיטונאי, שירותי תעופה, חברות סחר.
 
יו"ר המכון ציין כי מכון היצוא פועל אל מול כ-1,000 לקוחות בתחום, ביניהן ניתן למנות את קבוצת מכבי אחזקות, אל על, תה"ל מהנדסים יועצים, בי"ח רמב"ם (מחלקת טראומה), בטמן הנדסה, מקורות, שפיר הנדסה ועוד. היעד בשנת 2007 הינו קליטת 200 חברות נוספות.
 
ארצי דיווח כי בשנת 2007 יוקם במסגרת המכון ענף נוסף – בתחום שירותי עיצוב. פעילות הענף תעסוק במיתוג ובשיווק שירותי העיצוב ובסיוע למעצבים ישראליים בחשיפה ללקוחות פוטנציאליים בחו"ל, בהדרכה, מידע עסקי וקידום שיתופי פעולה בין-לאומיים.
 
יו"ר המכון ציין כי בין פעולות המכון לקידום יצוא סחורות ושירותים ניתן למנות משלחות יוצאות לביקור בחברות רב לאומיות וקבלנים ראשיים של פרויקטים, מפגשים אסטרטגיים עם גורמי ממשל ומקבלי החלטות, שירותי מידע עסקי ומודיעין עסקי מקוון, גישה ישירה למאות אלפי מכרזים בינלאומיים, הדרכה והשתלמויות ליצואנים מתחילים, ניהול מידע על ביקושים ומקסום הזדמנויות עסקיות, פורטל מידע שיווקי לייצוא שירותים ישראליים לעולם, ביקורים ומפגשים עם קניינים וחברות הפצה ושיווק, ייעוץ אישי ליצואנים, תערוכות בינלאומית.
 
מר ארצי חשף בנוסף תוכנית אסטרטגית להרחבת יצוא השירותים לארה"ב בשיתוף עם ביה"ס רקאנטי למנהל עסקים באוניברסיטת ת"א ואוניברסיטת וורטון בארה"ב. מטרות התוכנית:  מיפוי תחומי השירותים הישראלי וזיהוי יתרונות יחסיים,  ניתוח שוק השירותים האמריקאי כשוק יעד נבחר, ניתוח מודלים לייצוא שירותים בשווקים זרים דומים בהשוואה לישראל.
 
כמו כן ציין ארצי כי מכון היצוא יישם בשנת 2007 מודל חדש לפיתוח עסקי למינוף היצוא. המודל מתבסס על 3 כלים מרכזיים ביניהם  פריסת רשת נציגי פיתוח עסקי. 2 כלים נוספים הינם הקמת חדר עסקאות יצוא ויחידות לפיתוח עסקי ענפי.