מכון היצוא: משלחת של 5 בכירים בתחום הביוטכנולוגיה מוייטנאם הגיעה השבוע לישראל

ראש המשלחת הווייטנאמית: "איננו חוששים או מוטרדים מהמצב הביטחוני, עבורנו זו אינה בעיה"; בשנה האחרונה החלו 34 חברות ישראליות חדשות לפעול בווייטנאם


00:00 ,18.07.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

ראש המשלחת הווייטנאמית: "איננו חוששים או מוטרדים מהמצב הביטחוני, עבורנו זו אינה בעיה"; בשנה האחרונה החלו 34 חברות ישראליות חדשות לפעול בווייטנאם
 
למרות האירועים בצפון משלחת של 5 בכירים בתחום הביוטכנולוגיה מוייטנאם הגיעה השבוע לישראל כאורחת מכון היצוא ומשרד החוץ. כך מסר, יחיאל אסיה, מנכ"ל מכון היצוא.
 
בתום יום הראשון של הביקור אמר ראש המשלחת ד"ר דונג הו שו (Dr. Duong Hoa Xo)כי, הם מרוצים מאוד מהמפגשים ומתוכנית הביקור בכלל. "אנחנו שמחים להיות כאן ואיננו חוששים או מוטרדים מהמצב הביטחוני, עבורנו זו אינה בעיה".
 
מנכ"ל מכון היצוא מסר כי המשלחת המופקדת על פיתוח מרכז ביוטכנולוגי מתקדם בעיר הו צ'י מין ומטרת ביקורם היא הכרת טכנולוגיות ושיטות חקלאיות מתקדמות ויצירת שיתופי פעולה עם חברות ישראליות בתחומים אלו. כמו כן, נמסר, כי המרכז מתכנן לשגר בעתיד משלחת נוספת שתתמקד בתחום הרפואי.
 
בראש המשלחת הווייטנאמית עומד מנכ"ל המרכז הביוטכנולוגי של עיר הו צ'י מין ד"ר דונג (Dr. Duong Hoa Xo), נציגים מהמרכז הביוטכנולוגי וכן נציגים בכירים מהממשל.
 
מכון היצוא ארגן למשלחת הוייטנאמית סיורים בחברות ביוטכנולוגיה בתחומי הפרחים והשבחת זנים כגון: ביו בי, פרטיסידס, משתלת דנציגר, משתלת בן צור. כמו כן אורגנו ביקורים במכון המחקר החקלאי, האוניברסיטה העברית ואוניברסיטת ת"א.
 
ממכון היצוא נמסר, כי היצוא התעשייתי לוייטנאם גדל בחצי הראשון של 2006 בכ-18% והסתכם בכ-18 מיליון דולר. בווייטנאם החלו לפעול בשנה האחרונה (2005) 34 חברות ישראליות חדשות. כיום (2005) פועלים בווייטנאם 159 יצואנים שמהווה גידול של 27% לעומת שנת 2004.