מכון היצוא משיק מרכז תמיכה שיווקי להודו

111 חברות ישראליות חדשות החלו לפעול בהודו בשנה האחרונה. יחיאל אסיה מעריך כי היצוא התעשייתי להודו יגדל ב-5%


00:00 ,05.06.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

111 חברות ישראליות חדשות החלו לפעול בהודו בשנה האחרונה. יחיאל אסיה מעריך כי היצוא התעשייתי להודו יגדל ב-5%
 
111 חברות ישראליות חדשות החלו לפעול בהודו בשנה האחרונה - כיום פועלות בהודו 929 חברות ישראליות – מהווה גידול של 14% לעומת שנת 2004. כך מסר יחיאל אסיה, מנכ"ל מכון היצוא, לקראת כנס השקת "מרכז תמיכה שיווקית להודו".
 
טקס השקת מרכז תמיכה שיווקית להודו יתקיים ב-7 ביוני 2006, במלון קרלטון בת"א. בטקס ישתתפו בין השאר: שגריר הודו בישראל H.E. Arun K. Singh; מנכ"ל מכון היצוא יחיאל אסיה, מנהל המינהל לסחר חוץ בתמ"ת בועז הירש, אילן מאור, מנהל יחידה כלכלית 3 במשרד החוץ.
 
במכון היצוא מציינים כי הודו נחשבת לאחת משותפות הסחר הבולטות של ישראל ביבשת אסיה: בשנת 2005 היא ניצבה במקום הרביעי בין יעדי היצוא הבולטים מישראל לאחר סין, יפן וטייוואן ולפיכך הינה אחד משוקי היעד האטרקטיביים לייצוא מישראל.
 
ממכון היצוא נמסר כי מרכז התמיכה השיווקית להודו הוקם ביוזמה משותפת של מכון היצוא ושל משרד התמ"ת. המרכז יפעל במטרה לסייע לחברות ישראליות במימוש הפוטנציאל העסקי הגלום בהודו. מטרת המרכז לספק שירותים שיווקיים ולסייע לחברות ישראליות להשתלב בשוק ההודי תוך קיצור משך הזמן וצמצום עלויות.
 
המרכז יופעל ע"י חברה הודית - Corporate Catalyst (India) Private Limited CCI, חברה מובילה בתחומה העוסקת במחקרי שוק, שיתופי פעולה, אסטרטגיית חדירה לשוק ההודי, מודיעין עסקי ועוד. החברה תעמיד שירותיה ליצואנים במחיר מיוחד. לחברתCCI  משרדים בניו דלהי, מומביי ובנגלור.
 
בין השירותים העומדים לרשות היצואן במרכז התמיכה השיווקית בהודו: בדיקת התאמה ראשונית של המוצרים לשוק ההודי והכנת תוכנית שיווקית ייעודית לשיווק המוצרים בהודו (סל השירותים יורחב בהתאם לדרישות היצואנים).
 
ברבע הראשון של שנת 2006 ירד היצוא התעשייתי (ללא יהלומים) של ישראל להודו ב-28% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם ב-87.5 מיליון דולר. היבוא גדל ב-8.5% והסתכם בכ-117 מיליון דולר.
 
היחידה הכלכלית של מכון היצוא צופה השנה גידול של 5% ביצוא התעשייתי ללא יהלומים להודו לעומת אשתקד ויסתכם בכ-465 מיליון דולר.