מכון היצוא משיק את "יצואקספרס" - חנויות מקוונות באינטרנט לייצואנים

המטרה המיידית: לסייע ליצואנים ולעסקים קטנים ובינוניים בכלל ובפריפריה בפרט. מנכ"ל מכון היצוא: החנויות המקוונות תאפשרנה ליצואנים ולעסקים הקטנים והבינוניים חשיפה גלובלית בעלות נמוכה


00:00 ,08.03.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

המטרה המיידית: לסייע ליצואנים ולעסקים קטנים ובינוניים בכלל ובפריפריה בפרט. מנכ"ל מכון היצוא, אבי חפץ: החנויות המקוונות באינטרנט תאפשרנה ליצואנים ולעסקים הקטנים והבינוניים חשיפה גלובלית בעלות נמוכה, ותבאנה להגדלת מכירותיהם בשווקים הבין-לאומיים, במיוחד בארה"ב ומערב אירופה.
 
מכון היצוא, יוצא ביוזמה חדשנית, תחת הכותרת "יצואקספרס", שנועדה לסייע ליצואנים קטנים מהפריפריה להגדיל באופן ניכר את מכירותיהם בשווקים הבין-לאומיים ולעסקים קטנים להשתלב במעגל היצוא. המכון ייפתח לייצואנים אלה ולבעלי עסקים קטנים המעוניינים להתחיל לייצא חנויות מקוונות באתרים המסחריים המובילים ברשת האינטרנט כדוגמת eBay, Yahoo ובאתרי יעוץ כדוגמת LivePerson ואחרים, אשר יביאו לחשיפה בין-לאומית ולמכירת מוצריהם ושירותיהם לגולשים המבצעים קניות באינטרנט. לרשות היצואן יעמדו מספר אופציות לתפעול החנות, בין באופן עצמאי ובין על-ידי מכון היצוא.
 
יצוין כי המיזם הינו חלק מתוכנית "שביט" – תוכנית מכון היצוא לקידום וחיזוק היצואן הישראלי בהתמודדות מול המשבר הכלכלי.
 
מנכ"ל מכון היצוא, אבי חפץ, מסר כי היוזמה החדשה נועדה, בשלב ראשון, לסייע ולתמוך ביצואנים קטנים ובינוניים מהפריפריה, אשר סובלים מהיעדר נגישות מספקת לשווקים הבין-לאומיים וממחסור במשאבים לפרסום ולשיווק. החנויות המקוונות תאפשרנה לאותם יצואנים כמו גם ליצואנים פוטנציאליים להגדיל את היקף מכירותיהם וזאת בהשקעה נמוכה יחסית, תוך ניצול רשת האינטרנט לקידום המכירות בשווקים הגלובליים.
 
עוד ציין חפץ כי במסגרת התוכנית יוכלו היצואנים אף ליהנות משירות ייחודי של "מנהל חנות" (Shop Broker) אשר יבנה וינהל עבורם את החנות המקוונת וילווה אותם בכל פעילותה. מדובר בטיפול שוטף בכל היבטי התפעול והשירות בחנות האלקטרונית, כולל היבטים שירותיים-תפעוליים, מכירתיים ושיווקיים-פרסומיים. בנוסף אף יוצע לייצואנים שירותי שילוח לשינוע המוצרים לקונים הסופיים. למעשה, מכון היצוא יציע מכלול של פעולות תומכות בחנות, משלב פתיחתה ועד שלב המכירות בפועל והגעת המוצר לידי הקונה הסופי בחו"ל ללא דמי תיווך.
 
במסגרת ניהול החנות המקוונת יספק מכון היצוא שירותים שיווקיים שונים כגון קידום החנות באמצעות מנועי חיפוש ומילות מפתח, שיווק באמצעות החלפת לינקים ופרסום באתרים, סטטיסטיקה למאפייני השימוש ותקשורת שוטפת אל מול הגולשים, תוך התייעצות עם היצואן, כולל מענה לשאלות הגולשים וטיפול בתלונות וכן צילום, כתיבה שיווקית, תרגום, דיוור אלקטרוני ועוד. בשלב הראשון כ- 200 היצואנים הראשונים שירשמו לפרויקט יקבלו את השירותים ממכון הייצוא ללא תשלום ובחצי שנה השנייה במחיר מוזל ב-50%. משנת הפעילות השנייה ומעלה השימוש בחנות המקוונת יוצע במחיר מלא.
 
חפץ הדגיש, כי מכון היצוא רואה בתוכנית הזדמנות חשובה להרחבת השירות שהוא מספק ליצואנים ושדרוג רחב היקף של שירותי הערך המוסף שהוא מציע לחבריו. "השקת 'יצואקספרס' מבטאת שינוי תפיסה בניהול הקשר שלנו עם היצואן ומציינת קפיצת מדרגה בשירותי מכון היצוא, תוך ניצול הפלטפורמות הטכנולוגיות המתקדמות ביותר במרחב הוירטואלי. המיזם מהווה נדבך נוסף בסל האמצעים שאנו מפעילים להגדלת
 
היצוא הישראלי בכל ימות השנה, אך בוודאי בימים אלה שבהם היצוא הישראלי נתון בקשיים בגלל ההאטה החמורה במדינות היעד המרכזיות", אמר חפץ.
 
יצוין כי השלב הראשון של המיזם כולל הכשרה מקצועית חדשה של מנהלי החנויות (Shop Brokers) שתצא לפועל בחודש מאי הקרוב. ההכשרה תעסוק בנושאים ניהוליים הכוללים אינטרנט, מסחר אלקטרוני, שירות, שיווק, מכירות, יצוא לוגיסטיקה ועוד. הקורס מיועד לעשרות משתתפים מתחום ההיי טק ויתקיים במספר מחזורים. פוטנציאל ההכנסות של מנהל חנות (Shop Broker) מצליח, עשוי להגיע לשכר חודשי נאה במידה ויפעיל את החנויות בצורה יעילה ואפקטיבית. על פי מודל זה מכון היצוא עשוי לסייע למאות עסקים וכן למפוטרי ההיי טק המובטלים.
 
ב-1.4.09 יקיים מכון היצוא מפגש SHOP BROKER בו יציג את ההצעה העסקית ואת תכנית הלימודים. יצוין כי עשרות מועמדים הביעו את רצונם להשתתף בכנס זה.