מכון היצוא מעריך: היצוא התעשייתי יגדל השנה בכ-10%

לעומת זאת ההערכה היא כי בשנה הבאה צפויה האטה בקצב גידול היצוא התעשייתי. מכון היצוא הגיש לשר התמ"ת תוכנית לטיפוח של כ-300 יצואנים קטנים במסגרת תוכנית ליווי ייחודית


00:00 ,13.09.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

לעומת זאת ההערכה היא כי בשנה הבאה צפויה האטה בקצב גידול היצוא התעשייתי. מכון היצוא הגיש לשר התמ"ת תוכנית לטיפוח של כ-300 יצואנים קטנים במסגרת תוכנית ליווי ייחודית
 
היצוא התעשייתי (ללא יהלומים) יגדל השנה בכ-10% לעומת אשתקד ויסתכם בכ-28 מיליארד דולר. בשנה הבאה צפויה האטה בקצב גידול היצוא התעשייתי, שיגיע לשיעור של כ-8% ויסתכם בכ-30 מיליארד דולר. כך מעריך דוד ארצי, יו"ר מכון היצוא, לקראת האסיפה הכללית של מכון היצוא שתתקיים מחר, ב-14.9.06 במלון דן פנורמה, ת"א.
 
במכון היצוא טוענים כי ההאטה הצפויה בקצב גידול היצוא בשנה הבאה תנבע מהאטה בצמיחה בכלכלה העולמית ובכלכלה האמריקאית בפרט. דבר שישפיע על הירידה בשיעור הגידול של הסחר העולמי, כמו גם על היצוא הישראלי.
 
ארצי טוען כי ההאטה המסתמנת ביצוא מחזקת את הצורך בנקיטת מהלכים שיסייעו לחברות הישראליות באיתור הזדמנויות עסקיות בשוקי חו"ל ובמימוש הזדמנויות אלו.
 
יו"ר מכון היצוא גילה כי מכון היצוא מתכנן בין היתר בשנת 2007 פעילות נרחבת להקמת תשתית תומכת לאיתור הזדמנויות עסקיות בשווקי חו"ל ולסיוע למימוש ההזדמנויות בחו"ל כמו למשל הקמת חדר עסקאות ממוקד והקמת רשת של מרכזי פיתוח עסקיים במספר מדינות בהן וייטנאם, אוקראינה, סנט פטרסבורג רוסיה, ארגנטינה, אשר תרחיב ותשפר את השירותים וההזדמנויות העסקיות ליצואנים שיבקשו לפעול במדינות אלו.
 
ארצי גילה כי מכון היצוא הגיש לשר התמ"ת תוכנית מקיפה שמטרתה לטפח ולסייע לכ-2,000 יצואנים קטנים בעלי פוטנציאל לגידול משמעותי בהיקפי היצוא. במסגרת תוכנית זו מציע המכון בין השאר לאתר 300 יצואנים שיתאימו למסגרת "חממה" שתלווה יצואנים בעלי פוטנציאל לשווקים בינלאומיים במשך שנתיים. במסגרת "החממה" ילווה מכון היצוא יצואנים אלה באמצעות מערך של יועצים מתמחים בתחומים שונים, הכנת תוכנית שיווקית עסקית, מידע ומודיעין עסקי, השתתפות בתערוכות בין לאומיות ועוד. המטרה להביא כל חברה שתשתתף בתוכנית "החממה" להכפלת היצוא שלה במשך שלוש שנים. יישום התוכנית מותנה בהעמדת תקציב ממשלתי מתאים למימון עלויות.