מכון היצוא מעריך - בשנת 2002 נסגרו 250-300 חברות סטארט-אפ

על ממשלת ישראל לעשות הכל כדי לשמר את חברות הסטארט-אפ הישראליות המתקשות לגייס הון ולמצוא שותפים אסטרטגיים. יש להעניק לחברות אלו הקלות במיסוי, לסייע להן מסיבית בשיווק וליצור תנאים מקלים נוספים לקרנות הון סיכון, המבקשות להגביר את השקעותיהן. כך טוען שרגא ברוש


00:00 ,05.02.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
על ממשלת ישראל לעשות הכל כדי לשמר את חברות הסטארט-אפ הישראליות המתקשות לגייס הון ולמצוא שותפים אסטרטגיים. יש להעניק לחברות אלו הקלות במיסוי, לסייע להן מסיבית בשיווק וליצור תנאים מקלים נוספים לקרנות הון סיכון, המבקשות להגביר את השקעותיהן. כך טוען שרגא ברוש, יו"ר המכון הישראלי לייצוא ושיתוף פעולה בין-לאומי לקראת הכנס השנתי של יצואני ההיי-טק במכון היצוא, שיערך ב- 5 בפברואר בת"א, בהשתתפותם של עשרות יצואני תוכנה, תקשורת וסטארט-אפ.

יאיר אופק, משנה למנכ"ל מכון היצוא ומנהל חטיבת ההיי-טק במכון מעריך, כי בשנת 2002 נסגרו 250-300 חברות סטארט-אפ בארץ וכי כיום ישנן פחות מ1,000- חברות סטארט-אפ בישראל, לעומת 2,000-3,000 לפני כשנתיים ימים.

אופק הזהיר, כי אם לא יעשו פעולות דרסטיות לסייע לחברות הסטארט-אפ, כ- 100 חברות נוספות תסגרנה בשנת 2003.

ברוש מתריע, כי אם הממשלה לא תפעל במהירות כדי לסייע לחברות הסטארט-אפ, קיים חשש רציני כי היתרונות

הטכנולוגיים החדשניים, שישראל כל כך ידועה בהן, יפגעו באופן חמור. ישראל עלולה אף לאבד כתוצאה מכך את היותה מובילה בשוק הטכנולוגיה העולמי.

יו"ר מכון היצוא מזהיר, כי אם לא נדע היום לפתח כלים כדי להמשיך ולשמר את מעמדנו הטכנולוגי ולמצוא תחליפים מקוריים ומעשיים לגיוסי הון ולירידה הדרסטית בביקורים של חברות זרות בישראל, החברות הזרות ימצאו תחליפים למקוריות הישראלית.

ברוש קרא לממשלה ללכת בעקבות מדינות רבות בעולם דוגמת אירלנד, סינגפור, קוריאה ואחרות, המקימות מרכזי מו"פ מודרניים וחדשנים ביותר ומלוות מרכזים אלו בתמיכה תשתיתית ומימונית כאחד. מדינות אלו אף עושות מאמצים למשוך חברות לביצוע מחקר ופיתוח בתחומן. זאת במטרה להוות בעתיד הלא רחוק ספקיות לטכנולוגיות חדשניות. גם ממשלת ישראל צריכה לנקוט פעולות דומות, אומר ברוש.

ברוש מסר, כי במטרה לסייע לחברות הסטארט-אפ , מתכנן מכון היצוא בשנת 2003 להוציא 7 משלחות של חברות סטארט-אפ עם כ- 100 משתתפים לטייוואן, סין,איטליה, אנגליה, יפן וארה"ב. המטרה היא להיפגש עם קרנות הון סיכון מקומיות, עם שותפים אסטרטגיים פוטנציאליים ועוד.

אופק הוסיף, כי חטיבת ההיי-טק במכון היצוא פועלת עתה לאיתור אנשי מפתח בחברות טכנולוגיות בעולם, אשר יהיו מוכנים להגיע לישראל או לארח חברות ישראליות בחברותיהן, על מנת לחשוף את הטכנולוגיות בפניהן.