מכון היצוא מעודד מעורבות ישראלית במערכת הרכש של האו"ם

המכירות השנתיות של החברות ישראליות לאו"ם מגיעות ל- 0.5% בלבד מתקציב הרכש של האו"ם. המכון עורך סמינר מיוחד לחברות הישראליות עם 4 ארגוני רכש של האו"ם ב-27 בספטמבר


00:00 ,25.09.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

המכירות השנתיות של החברות ישראליות לאו"ם מגיעות ל- 0.5% בלבד מתקציב הרכש של האו"ם. המכון  עורך סמינר מיוחד לחברות הישראליות עם 4 ארגוני רכש של האו"ם ב-27 בספטמבר
 
החברות הישראליות אינן "מנצלות" כמעט את תקציב הרכש של מוסדות האו"ם, הנאמד בכ- 4 מיליארד דולר. כך טוען, יחיאל אסיה, מנכ"ל מכון היצוא.
 
במכון היצוא מציינים כי המכירות השנתיות של החברות הישראליות למוסדות האו"ם מגיעות לכ-0.5% בלבד (כ-20 מיליון דולר) מסך תקציב הרכש של האו"ם.
 
במכון היצוא מעריכים כי השנה יגדלו המכירות של החברות הישראליות למוסדות האו"ם בכ-20% לעומת אשתקד ויסתכמו בכ-24 מיליון דולר. זאת בין השאר בשל פעילותו האינטנסיבית והממושכת של מכון היצוא מול מוסדות האו"ם. במכון היצוא טוענים כי העלייה הצפויה בפעילות החברות הישראליות מול מוסדות האו"ם היא "טיפה בים" ועל היצואנים להציב לעצמם יעד, לנצל את הפוטנציאל ולהגדיל את המכירות לפלח זה, המגיע, כאמור, למיליארדי דולרים בשנה.
 
יצחק רוזן, מנהל ענף פרוייקטים בינלאומיים במכון היצוא מסר, כי במטרה להגביר את המעורבות של חברות ישראליות במערכת הרכש של האו"ם, מקיים מכון היצוא מפגש מיוחד ב- 27.9.06 במלון דן פנורמה, ת"א עם כ-50 יצואנים ואנשי עסקים ישראליים ובהשתתפות 4 ארגוני רכש של האו"ם. מטרת המפגש היא ליידע את החברות הישראליות כיצד למכור למוסדות האו"ם ולקבל מידע מכלי ראשון על תוכניות ונוהלי רכש של מוסדות האו"ם. המפגש ייערך בשיתוף המחלקה הכלכלית ג' של משרד החוץ, משרד התמ"ת והמשלחת הישראלית ל- UN בג'נבה.
 
בין הארגונים שישתתפו במפגש: UNOG- מטה הרכש של האו"ם, המבצע רכש עבור כל מוסדות האו"ם; UNHCR- נציבות האו"ם לפליטים;  WHO- ארגון הבריאות העולמי והצלב האדום.
 
הסמינר יעסוק בנושאים כגון הליכי הרכש של ארגון האומות המאוחדות בג'נבה; הליכי רכש ותוכניות לשנת 2007 של נציבות האו"ם לפליטים; הליכי רכש ותוכניות לשנת 2007 של ארגון האו"ם לניהול פרויקטים; הליכי רכש ותוכניות לשנת 2007 של יוניצ"ף – קרן האו"ם לחינוך ילדים; הליכי רכש ותוכניות לשנת 2007 של ארגון הבריאות העולמי; הליכי רכש ותוכניות לשנת 2007 של ארגון האו"ם לשירותי רכש; הליכי רכש ותוכניות לשנת 2007 של הוועד הבינלאומי של הצלב האדום. כמו כן יתקיים פאנל "מניסיונן של חברות ישראליות המוכרות לארגוני האו"ם", בו ישתתפו בין השאר החברות: נירוסופט, אורג'ניקס, ועוד.
 
ממכון היצוא נמסר כי 50 חברות ישראליות רשומות כיום כספקיות מורשות של ארגון הרכש המרכזי של האו"ם, האחראי על כ-50% מתקציבי האו"ם. חברות אלו מוכרות כיום בהיקף של כ-20 מיליון דולר בשנה לשוק הנ"ל, על ידי הגשת מכרזים ומכירות רב-שנתיות ישירות.