מכון היצוא מסייע לחברות העוסקות בתחום הרכבות האלקטרוניקה, לייצא באופן ישיר לחו"ל

מכון היצוא החל לסייע לחברות ישראליות העוסקות בתחום הרכבות האלקטרוניקה לייצא לראשונה באופן ישיר לחו"ל. כך מסר יחיאל אסיה, מנכ"ל מכון היצוא


00:00 ,09.11.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
יחיאל אסיה: מכון היצוא מסייע לחברות העוסקות בתחום הרכבות האלקטרוניקה, לייצא באופן ישיר לחו"ל; מארגן ב-11 בנובמבר ביתן מידע בתערוכה במינכן; יסייע בפעילות שיווקית בסקנדינביה וגרמניה בתחילת 2004; מעריך: יאפשר יצוא ישיר ראשוני של כ-25 מיליון דולר בשנתיים הקרובות; פוטנציאל היצוא לאירופה של ענף הרכבות האלקטרוניקה
250 - 500 מליון דולר לשנה; מכירות ענף הרכבות האלקטרוניקה יגדלו השנה בכ-10% לכ- 1.1 מיליארד דולרים.

מכון היצוא החל לסייע לחברות ישראליות העוסקות בתחום הרכבות האלקטרוניקה לייצא לראשונה באופן ישיר לחו"ל. כך מסר יחיאל אסיה, מנכ"ל מכון היצוא.

אסיה ציין, כי מכון היצוא גיבש לאחרונה קבוצת חברות בתחום הרכבות האלקטרוניקה לפעילות בשוקי חו"ל. מיקי אדמון, מנהל יחידת האלקטרוניקה בחטיבת ההייטק במכון היצוא מציין, כי בשלב ראשון, תצא קבוצה של 5 חברות מובילות בתחום זה – יו.אס.אר אלקטרוניקה; ר.ה. אלקטרוניקה, א.ל. אלקטרוניקה; זיקון; קבוצת כ.א.מ - לתערוכת PRODUCTTRONICA במינכן שבגרמניה במסגרת ביתן המידע של מכון היצוא בתאריכים 11-14 בנובמבר 2003.

מטרת הביתן, אומר אסיה, היא להציג את היכולת של התעשייה הישראלית בתחום. להציג את היתרונות היחסיים של ישראל ביכולת לייצר מוצרי אלקטרוניקה ולסייע ביצירת קשרים עסקיים עם לקוחות פוטנציאלים בגרמניה ועם מדינות נוספות, שיגיעו לתערוכה.

מנכ"ל מכון היצוא מציין, כי המטרה בביתן בתערוכה היא ליצור יצוא ישיר ראשוני בהיקף של כ-25 מיליון דולר בשנתיים הקרובות.

אסיה ציין, כי בתחילת השנה הבאה יקיים מכון היצוא פעילות שיווקית נוספת בסקנדינביה ובגרמניה במטרה לסייע לחברות בתחום הרכבות האלקטרוניקה לייצא באופן ישיר. הוא מעריך, כי פוטנציאל היצוא הישיר לאירופה של ענף הרכבות האלקטרוניקה מגיע לכ- 250 - 500 מיליוני דולרים בשנה.

אסיה מעריך, כי מכירות החברות בתחום הרכבות האלקטרוניקה יגדלו השנה בכ-10% לעומת אשתקד ויסתכמו בכ-1.1 מיליארד דולר, יותר מ-90% ביצוא עקיף. זאת לאחר קיפאון במכירות בשנת 2002 וירידה של 50% במכירות בשנת 2001 לעומת השנה שקדמה לה.