מכון היצוא מנסה להגביר השת"פ בין חברות ישראליות לאמריקאיות בתחום טכנולוגיית הסביבה

ישראל שוטלנד: מכון היצוא מנסה להגביר את שתה"פ בין חברות ישראליות לחברות אמריקאיות בתחום טכנולוגיית הסביבה;13 חברות ישראליות בתחום הטיפול במים ואנרגיה חלופית יערכו ב7-8- באוקטובר מפגשי שת"פ עם 12 חברות בקליפרוניה;6 חברות ישראליות בתחום הטיפול במים ואנרגיה


00:00 ,06.10.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
ישראל שוטלנד: מכון היצוא מנסה להגביר את שתה"פ בין חברות ישראליות לחברות אמריקאיות בתחום טכנולוגיית הסביבה;13 חברות ישראליות בתחום הטיפול במים ואנרגיה חלופית יערכו ב7-8- באוקטובר מפגשי שת"פ עם 12 חברות בקליפרוניה;6 חברות ישראליות בתחום הטיפול במים ואנרגיה פועלות כיום בקליפרוניה.

המכון הישראלי לייצוא ולשיתוף פעולה בין-לאומי מנסה להגביר את שתה"פ בין חברות ישראליות לחברות אמריקאיות בתחום טכנולוגיות הסביבה.

ישראל שוטלנד, מנכ"ל המכון הישראלי לייצוא ולשיתוף פעולה בין-לאומי שמסר על כך ציין כי 13 חברות ישראליות בתחום הטיפול במים ואנרגיה חלופית יערכו ב
8 באוקטובר 2002 מפגשי שת"פ עם 12 יצרנים עמיתים בקליפורניה בחסות ובסיוע
מוסד מילקן, המשרד הכלכלי בלוס-אנג'לס וסוכנות המסחר והטכנולוגיה של קליפורניה.

הוא הוסיף כי במפגש ידונו גם בתכנית קידום הסביבה בלוס-אנג'לס ומו"פ משותף, בסיוע קרן בירד.החברות הישראליות שישתתפו במפגש הן: אורמת; ארקל; נטפים; אי.פי.סי; שיא מגופים; טריטק; עמיעד; אס דבליו; די.פי; אליץ; דורות מגופים; מילניום אלקטריק; סולל; אנרג'י. בין החברות האמריקאיות שישתתפו במפגש ניתן לציין את "מונטרי קניון"; אקו סקיוריטיס; "קמפן פיפ"; אר.פי. מוריס ועוד.

שוטלנד ציין כי עוד בשנת 98' נחתם מזכר הבנה בין ממשלת ישראל לבין סוכנות הסחר של קליפורניה לקידום קשרי הסחר ושתה"פ בין שתי המדינות בתחום התעשייה והפיתוח. עוד אמר כי בקליפורניה קיים משבר אנרגיה , כאשר המדינה מעודדת מעבר לאנרגיה בלי מזהמת.

בשנים האחרונות, היו תקופות רבות עם מיעוט מישקעים, דבר שהעלה את המודעות לחסכון במים ולצורך בטכנולוגיות הממחזרות מים ביעילות לצרכי חקלאות ולצרכים אחרים.

לישראל, אמר שוטלנד, יש מוניטין רב בתחום מיחזור מים לחקלאות וטיפול מוקדם בשפכים.

יו"ר מכון הישראלי ליצוא ולשת"פ בין-לאומי ציין כי כיום פועלות בקליפורניה בהצלחה רבה 6 חברות ישראליות בתחום הטיפול במים ואנרגיה חלופית - אורמת, ארקל, עמיעד, סולל, דורות נטפים.

עוד אמר כי מפגשי השת"פ יערכו בהמשך לתערוכת WEFTEC בשיקאגו. התערוכה המובילה בטיפול במים, הנערכת מדי שנה בארה"ב. בתערוכה ישתתפו חברות ישראליות, הן במסגרת ביתן מידע של המכון הישראלי ליצוא והן בביתנים נפרדים.