מכון היצוא ירחיב את שירותיו ליצואנים בתחום השירותים המקצועיים

המכון מגבש בנוסף תוכנית אסטרטגית לקידום יצוא שירותים. הערכה: יצוא השירותים בשנת 2006 יסתכם בכ-20 מיליארד דולר - גידול של כ-14%. מכון היצוא הודיע לאחרונה על הקמת ענף שירותי עיצוב


00:00 ,12.12.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

המכון מגבש בנוסף תוכנית אסטרטגית לקידום יצוא שירותים. הערכה: יצוא השירותים בשנת 2006 יסתכם בכ-20 מיליארד דולר - גידול של כ-14%. מכון היצוא הודיע לאחרונה על הקמת ענף שירותי עיצוב
 
מכון היצוא מרחיב את שירותיו ליצואנים בתחום השירותים המקצועיים ומגבש תוכנית אסטרטגית לקידום יצוא שירותים. כך מסר יחיאל אסיה, מנכ"ל מכון היצוא.
 
אסיה מסר כי מכון היצוא מייחס חשיבות רבה לתרומת ייצוא השירותים לכלכלה הישראלית ולייצוא בפרט.  תחומי יצוא השירותים אותם כבר מפעיל המכון בשנים האחרונות כוללים: שירותים הנדסיים, שירותי תוכנה, שירותים רפואיים, שירותי ייעוץ, שירותי מו"פ, חברות סחר ועוד. בסה"כ פועל המכון מול כ-1,000 לקוחות בתחום יצוא השירותים.
 
אסיה מגלה כי מכון היצוא מתכוון להרחיב פעילות זו ונמצא כיום בתהליך של בניית תוכנית אסטרטגית לקידום יצוא השירותים אותה הוא מבצע בשיתוף עם בית הספר למינהל עסקים באוניברסיטת ת"א והאוניברסיטה היוקרתית "וורטון" בארה"ב. מטרת התוכנית לבצע ניתוח פוטנציאל לייצוא שירותים שונים לשוק האמריקאי, שהינו השוק הגדול ביותר בתחום זה, וכן מיפוי חברות שירותים פוטנציאליות לייצוא לשוק זה. כמו כן יעסוק המחקר בבחינת  חסמי כניסה קיימים בשוק העולמי והדרכים להתמודד עימם, לרבות בניית כלים וזיהוי התחומים בהם למכון יכולת סיוע בהגברת יצוא השירותים בתחום.
 
המחקר יערך על ידי צוות סטודנטים מצטיינים ישראליים ואמריקאים הנמצאים בסיום לימודיהם במסגרת התואר השני. בליווי מנחים עסקיים ואקדמיים בעלי ניסיון רב מבית הספר למנהל עסקים ע"ש רקנאטי באוניברסיטת תל אביב, ומאוניברסיטת "וורטון" בארה"ב וכן בשיתוף בסיום המחקר, תגובש תוכנית אסטרטגית ושיווקית לעידוד יצוא השירותים מישראל.
 
עוד ציין כי מכון היצוא הודיע לאחרונה על הקמת ענף שירותי עיצוב במסגרת המכון בשיתוף עם מנהל סחר חוץ בתמ"ת. בימים אלה מגבש המכון את תוכנית העבודה של הענף שיחל לפעול בשנת 2007. הפעילות תעסוק במיתוג ובשיווק שירותי העיצוב ובסיוע למעצבים ישראליים בחשיפה ללקוחות פוטנציאליים בחו"ל, בהדרכה, מידע עסקי וקידום שיתופי פעולה בין-לאומיים.
 
פעילות המכון בתחומים אלה מתואמת עם מינהל סחר חוץ בתמ"ת ועם הנספחים המסחריים ברחבי העולם.
 
על פי ניתוח היחידה הכלכלית במכון היצוא ההערכה היא כי יצוא השירותים יצמח בשנת  2006 בכ-14% ויסתכם בכ-20 מיליארד דולר. במחצית הראשונה של שנת 2006 חל גידול של כ-14% ביצוא השירותים שהסתכם בכ-9.7 מיליארד דולר לעומת תקופה מקבילה אשתקד. בשנת 2005 הסתכם  יצוא השירותים של ישראל בכ-18 מיליארד דולר, גידול של 10% לעומת שנת 2004.
 
בתחום יצוא השירותים נכללים: שירותי תיירות, שירותי מחשוב, מחקר ופיתוח, תחבורה: שירותי נמל, מטעני יצוא, מטענים בין נמלים זרים ועוד, שירותים לתעשייה, שירותים מקצועיים, פעילות בנכסי דלא ניידי, שירותי שמירה ואבטחה ועוד.