מכון היצוא יקיים קורס להכשרת עובדים במחלקות יצוא/יבוא ומשלוחים

ממכון היצוא נמסר כי מטרת הקורס היא להביא להכשרת עובדים במחלקות יצוא/יבוא ומשלוחים, חברות ומוסדות, תוך לימוד הדוקומנטציה והתיעוד של היצוא והיבוא. וכן, להביא לידיעת העוסקים בתפעול הסחר הבינ"ל את השינויים והתמורות שחלו בשנים האחרונות בענף


00:00 ,10.03.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
ממכון היצוא נמסר כי מטרת הקורס היא להביא להכשרת עובדים במחלקות יצוא/יבוא ומשלוחים, חברות ומוסדות, תוך לימוד הדוקומנטציה והתיעוד של היצוא והיבוא. וכן, להביא לידיעת העוסקים בתפעול הסחר הבינ"ל את השינויים והתמורות שחלו בשנים האחרונות בענף.
 
למערכת העתון "שי ספנות ותעופה" נמסר כי מכון היצוא יקיים קורס להכשרת עובדים במחלקות יבוא/יצוא ומשלוחים. הלמודים יכללו 3 מפגשים, החל מ- 23 במרץ 2003, ויתקיימו באולם ההרצאות בקומה 5 במכון היצוא. על פי ההודעה, בקורס קיים דגש על הצדדים היישומיים והמעשיים של עסקאות יצוא ויבוא ע"י תרגול רב, שיכלול סימולציה של תפעול המערכת, כולל חישובים, מילוי מסמכים ועוד.
 
עוד נמסר כי הקורס מיועד לעובדים במחלקות יצוא,יבוא ומשלוחים במפעלים גדולים, בינוניים וקטנים, לעובדים במחלקות יצוא ויבוא בבנקים, חברות ביטוח, לעמילי מכס ומשלחים בינ"ל ולכל המעוניינים להשתלב בתחומי היבוא, יצוא והסחר הבינ"ל.
 
המרכז מקצועי של הקורס הינו מר זאב תלם, מנכ"ל, קורמורן (ח.ז.) בע"מ.
 
תכנית הלימודים תכלול את הנושאים הבאים :
-          מונחי הסחר INCOTERMS
-          הכרת מערכת היצוא ומערכת ההטבות ליצואנים
-          הכרת מערכת היבוא
-          הטיפול בהזמנה מיום קבלתה ועד לקבלת התמורה
-          שיטות תשלום בינלאומיות
-          מימון ואשראים דוקומנטרים
-          הישבון והחזרי מיסים
-          דוקומנטציה ליצוא/יבוא
-          הובלה אוירית וימית, שינוע מטענים
-          ביטוח ימי ואוירי
-          מעקב אחר ביצוע היצוא/יבוא
-          תפקיד עמיל המכס ושחרור סחורות ביצוא וביבוא
-          מכס ומיסים
-          עלויות בהובלה תרגול
 
דרישות הקורס כוללות נוכחות מלאה בהרצאות, הגשת עבודת גמר. לעומדים בדרישות הקורס תוענק תעודת גמר. התכנית כוללת תרגילים מעשיים בדוקומנטציה ומלווה בהכנת תיק "יצוא-יבוא". ספרות מקצועית וכן תכנית מורחבת ומפורטת של הקורס יקבלו המשתתפים בפתיחת הקורס.
 
הלימודים יתפרשו על פני תקופה של 3 חודשים, יכללו פגישות פעמיים בשבוע, בימי א', ד', בין השעות 19:30 16:30, החל מ- 23.3.03 ועד ה- 25.6.03. הלימודים יתקיימו במכון היצוא הישראלי, אולם ההרצאות קומה 5, בית התעשיה, רח' המרד 29, תל-אביב.
 
דמי השתתפות בקורס מסתכמים ב- 3,100 ₪ לחברי מכון היצוא ו- 4,650 ₪ לשאינם חברים. למשתתפי הקורס ניתנת האפשרות להשתתף בימי עיון, סמינרים וסדנאות, המתקיימים במכון היצוא בתקופת הקורס, בהנחה של 50% מהמחיר המפורסם.
 
להרשמה ניתן לפנות ליחידה להדרכה והשתלמויות, בטלפונים 5142804 03, 5142845 03, 5142829 03.