מכון היצוא: יצוא ענף הקוסמטיקה ב-2006 גדל ב-16%

היצוא בענף הסתכם בכ-250 מיליון דולר. על פי הערכות המכון יצוא הענף יסתכם השנה בכ-270 מיליון דולר. מכון היצוא הקים החודש ביתן לאומי בתערוכת הקוסמטיקה קוסמופרוף שנחאי, בסין


00:00 ,18.02.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

היצוא בענף הסתכם בכ-250 מיליון דולר. על פי הערכות המכון יצוא הענף יסתכם השנה בכ-270 מיליון דולר. מכון היצוא הקים החודש ביתן לאומי בתערוכת הקוסמטיקה קוסמופרוף שנחאי, בסין
 
בשנת 2006 גדל יצוא ענף הקוסמטיקה ב-16% לעומת השנה שקדמה לה והסתכם בכ-250 מיליון דולר. כך מסר יחיאל אסיה, מנכ"ל מכון היצוא בהסתמכו על ניתוח שערכה יחידת המידע של מכון היצוא.
 
יצוין כי בתוך כך יצוא הקוסמטיקה לאיחוד האירופי בשנת 2006 גדל בכ-9.5% והסתכם בכ-138 מיליון דולר; לאסיה גדל ב-20% והסתכם ב-8 מיליון דולר; יצוא הקוסמטיקה לצפון אמריקה גדל ב-32% והסתכם ב-46 מיליון דולר; לאמריקה הלטינית - עלה בכ-41% והסתכם 8.6 מיליארד דולר; לאוקיאניה גדל יצוא הקוסמטיקה בכ-6% והסתכם בכ-3 מיליון דולר; לאפריקה גדל יצוא הקוסמטיקה ב-55% והסתכם בכ- 3.6 מיליון דולר. להערכתו, יצוא ענף הקוסמטיקה יגדל בשנת 2007 בכ-8% ויסתכם בכ-270 מיליון דולר.
 
ליאור לוי, יו"ר הנהלה ציבורית של ענף הקוסמטיקה במכון היצוא, מסר על פי נתוני חברת המחקר יורו מוניטור כי שוק הקוסמטיקה בעולם מוערך בכ-257 מיליארדי דולרים. עם קצב גידול של כ-3.5% לשנה בממוצע בשנים האחרונות. בשנת 2009 צפוי שוק הקוסמטיקה העולמי להסתכם בכ-276 מיליארד דולר. שוק הקוסמטיקה במערב אירופה צפוי להסתכם ב-2009 בכ-82.5 מיליארד דולר; מזרח אסיה - 70.2 מיליארד דולר; צפון אמריקה - 53.3 מיליארד דולר; אמריקה הלטינית - 30.5 מיליארד דולר; מזרח אירופה - 21.7 מיליארד דולר; אפריקה והמזרח התיכון - 13.9 מיליארד דולר; אוקיאניה - 3.5 מיליארד דולר.
 
לוי ציין כי מוצרי הגנה מפני השמש הינו השוק הדינמי ביותר בעולם תודות להגדלת המודעות לנזקי שמש - הצמיחה המהירה ביותר בממוצע לשנה בין השנים 2009-2004 - 5.2%; טיפוח העור - 5%; טיפוח לגבר - 4% הסרת שיער - 4%; טיפוח שיער - 3.8%; תינוקות - 3.8%; בשמים - 3.4%; דיאודורנטים - 3.1%; חומרי איפור - 2.9% היגיינת פה - 2.6%; רחצה - 1.8%.
 
מירה גשל, מנהלת פיתוח עסקי של הענף במכון היצוא, ציינה כי תערוכת הקוסמטיקה קוסמופרוף שנחאי התקיימה בין התאריכים31.01-3.02.2007  במרכז הירידים החדש בשנחאי, הנמצא בסמוך למרכז הסחר של שנחאי. זוהי תערוכה אזורית בינלאומית המתאימה ליצרנים המעונינים לפתח מערכת הפצה איכותית. בתערוכה הוצגו  חידושים בתחום הקוסמטיקה. בתערוכה השתתפו יצרנים מאירופה, ארה"ב, אסיה וסין. בין החברות בביתן הישראלי: אהבה - מעבדות ים המלח, אדר אינטרנשיונל,מורז מוצרים רפואיים, פנינה רוזנבלום ועוד. גשל מסרה כי הפגישות העסקיות שהתקיימו בין החברות הישראליות לחברות ההפצה הסיניות הוכיחו כי השוק בסין מהווה פוטנציאל ענק עבור החברות הישראליות וכי צפויות לחברות הישראליות שם אינספור הזדמנויות עסקיות.