מכון היצוא: יצוא ההייטק הישראלי ליוון יכול להכפיל עצמו ולהגיע לכ-65 מיליון דולר

במסגרת ביקור של משחת הייטק ישראלית ביוון סוכם על המשך שיתוף פעולה בין מכון היצוא הישראלי לבין מכוןהיצוא היווני. האיחוד האירופי עומד להעניק בקרוב ליוון 25 מיליארד יורו להקמת תשתיות תקשורת, תוכנה ואיכות סביבה


00:00 ,14.10.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

במסגרת ביקור של משחת הייטק ישראלית ביוון סוכם על המשך שיתוף פעולה בין  מכון היצוא הישראלי לבין מכוןהיצוא היווני. האיחוד האירופי עומד להעניק בקרוב ליוון 25 מיליארד יורו להקמת תשתיות תקשורת, תוכנה ואיכות סביבה
 
יוון הופכת "למכרה זהב" לתעשיית ההייטק הישראלית. כך טוען, דוד ארצי, יו"ר מועצת המנהלים של מכון היצוא, בתום ביקור מוצלח של משלחת ההייטק של מכון היצוא שהשתתפו בועידת ההייטק ביוון.
 
ארצי גילה, כי בקרוב האיחוד האירופי (ארגון המדפרטנריאט של האיחוד) עומד להעניק ליוון 25 מיליארד יורו להקמת תשתיות תקשורת, מחשוב, תוכנה, איכות סביבה, אגרו טכנולוגיה וקלינטק. תעשיית ההייטק הישראלית יכולה לנצל מצב חדש זה, על מנת לעלות מדרגה בפעילותה בארץ זו.
 
להערכת ארצי, כתוצאה מכך יצוא ההייטק הישראלי ליוון יכול להכפיל את עצמו ולהגיע תוך שנתיים שלוש ליצוא של כ-65 מיליוני דולרים בשנה לעומת יצוא של 32 מיליון דולר אשתקד.
 
ארצי ציין, כי מטרת המפגשים ביוון הייתה להגביר את קצב החדירה של חברות התקשורת לשוק היווני המתפתח, וכן ליצור שיתופי פעולה בין חברות ישראליות ויווניות להקמת תשתיות בתחום התקשורת, איכות הסביבה ועוד.
 
ועידת ההייטק התקיימה לראשונה ביוון בהשתתפות 500 נציגים מקומיים ו-107 נציגים מחו"ל מ-20 מדינות ביניהן איטליה, תורכיה, הודו, פיליפינים, מלזיה, מקדוניה, רוסיה ועוד. הוועידה התקיימה בארגון מכון היצוא היווני HEPO אשר מימנו את הגעתם של חברי המשלחת הישראלית לאחר בדיקת התאמתן של החברות הישראליות לשוק היווני.
 
יו"ר מועצת המנהלים של מכון היצוא היה הנואם המרכזי מחו"ל בוועידה, במסגרתה הציג את תעשיית ההייטק הישראלית.
 
ארצי ציין כי ישנו ביוון ביקוש הולך וגובר של מוצרי תקשורת וטכנולוגיות מהחברות הישראליות, וכי לחברות ההייטק הישראליות תפקיד מרכזי ומוביל באפשרויות ההשתלבות בפרויקטים להקמת תשתיות תקשורת, איכות סביבה ועוד ביוון. 
 
המשלחת הישראלית מנתה 8 חברות ישראליות בראשותו של יו"ר מועצת המנהלים של מכון היצוא, דוד ארצי ומשה לדר, מנהל חטיבת פיתוח עסקי, ביניהן: תעשיות רותם, MetalPress, רולביט, TLD, WebHouse, סילבר.נט, אינטגרל, וארי קום. החברות המשתתפות כבר דיווחו על השגת יעדים של איתור מפיץ, הכרת הגורמים המובילים בשוק, יצירת קשרים ראשוניים, שת"פ עסקיים אפשריים.
 
יו"ר מכון היצוא היווני HEPO (מארגני הועידה), Panagiotis Papastavrou, הדגיש בדבריו את ייחודן המקצועי של החברות הישראליות, את הקשרים המסחריים המתהדקים בין יוון לישראל ואת תקוותו שמשלחת זו תחשוף ביתר שאת את הפוטנציאל הגלום בחברות הישראליות, לתועלת ולהגברת שיתופי הפעולה בתחום זה בין שתי המדינות. היו"ר בהרצאתו הדגיש כי רצונו לחקות את הצלחת ההייטק הישראלי.
 
במסגרת הביקור סוכם על המשך שיתוף פעולה בין  מכון היצוא הישראלי לבין מכוןהיצוא היווני. סוכמו עקרונות לתוכנית עבודה לפיהם יפעלו 2 הגופים במטרה לקדם ולפתח אתהמסחר בין שתי המדינות. כגון: ביקור משלחות מתחום המזון והאגרו – טכנולוגיה ביוון ובישראל, הקמת קרן מחקר משותפת לשני הגופים במטרה ליצור פעילויות מחקר ופיתוח משותפת לחברות הייטק, שיתופי ועוד.
 
יצוא הייטק ליוון הסתכם במחצית הראשונה של 2007 בכ-27 מיליון דולר, עלייה של כ-148% לעומת מחצית מקבילה אשתקד. הגידול החד ביצוא הייטק הוא בעיקר בשל העלייה של יותר מ-500% ביצוא ענף התרופות ליוון בהשוואה למחצית מקבילה אשתקד, הסתכם בכ-8 מיליון דולר.