מכון היצוא: יצוא האנרגיה החלופית יכול לגדול תוך עשור לשווי של מיליארד דולר

5 יצואנים ישראלים ישתתפו בכנס מיוחד של מועצת האו"ם בניו יורק שיתקיים ב-2 במאי. בשנת 2006 גדל יצוא האנרגיה הסולרית ב-5% והסתכם בכ-250 מיליון דולר


00:00 ,01.05.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

5 יצואנים ישראלים ישתתפו בכנס מיוחד של מועצת האו"ם בניו יורק שיתקיים ב-2 במאי. בשנת 2006 גדל יצוא האנרגיה הסולרית ב-5% והסתכם בכ-250 מיליון דולר
 
יצוא האנרגיה החלופית (אנרגיה סולרית, אנרגיה מפסולת עירונית) יכול להוות אחד מהמוקדים העיקריים לגידול ביצוא בשנים הקרובות. תוך 10 שנים יגדל פי 4 יצוא האנרגיה החלופית, מ-250 מיליון דולר כיום, לכ-1 מיליארד דולר בשנת 2017. כך מעריך דוד ארצי, יו"ר מועצת המנהלים במכון היצוא.
 
כדי לסייע להגדיל את יצוא האנרגיה החלופית אנרגיה סולרית, אנרגיה מפסולת עירונית, והפקת אנרגיה נקיה (מתחדשת) ממקורות אחרים כמו גם טכנולוגיות לחיסכון באנרגיה, פתח לאחרונה מכון היצוא בפעילות בנושא. על פי הערכות שוק האנרגיה החלופית בעולם מגיע לכ-200 מיליארד דולר.
 
במסגרת פעילות המכון ישתתפו 5 חברות ישראליות מייצאות בכנס מיוחד של מועצת האו"ם לפיתוח בר קיימא שייערך בניו יורק ב-2 במאי (מחר). מדובר בין היתר בחברות כגון חברת "כרומגן", המייצרת מערכות סולריות לחימום מים, "חץ אקולוגיה", המפיקה אנרגיה מפסולת מוצקה, חברת פיניציה, חברת אל סורג  וחברת "אדיג", המיישמת את הטכנולוגיה הסולרית שפותחה במכון ויצמן למדע ברחובות לייצור חשמל.
 
הפעילות של החברות הישראליות הנ"ל אורגנה על ידי מכון היצוא בשיתוף משרד החוץ, משרד התמ"ת, המשרד לאיכות הסביבה ומשרד התשתיות הלאומיות. במקביל לכנס, יפגשו החברות הישראליות עם נציגי פרויקט פיתוח אזור המדולנדס בניו ג'רזי, המעוניינים ליישם טכנולוגיות של אנרגיה סולרית בפרויקט פיתוח ענק, במרחק של כ-10 דקות נסיעה ברכבת ממרכז מנהטן.
 
ממכון היצוא נמסר כי מטרת הפעילות של מכון היצוא היא למצב את ישראל כמדינה מובילה בטכנולוגיות אנרגיה חלופית כתוצאה מהכרה בין לאומית ביכולותיה של ישראל בתחום זה, וליצור קשרים להקמת פרויקטים בתחום האנרגיה החלופית. תחום זה הולך וגדל מציינים  במכון היצוא הן בשל מחירי הדלק מרקיעי השחקים והן בשל התחממות כדור הארץ הנגרמת מפליטות המזהמים שרובם מיוחסים להפקת אנרגיה מדלק פוסילי- (נפט, פחם וכו'). ישראל ידועה בפיתוח טכנולוגיות אלו ומומחים ישראלים במכון ויצמן, בטכניון ובאוניברסיטת בן גוריון נחשבים כמובילים בעולם.
 
כמו כן, בעקבות בקשה לשיתוף פעולה בתחום הטיפול בשפכים עם חברות ישראליות. ממשרד המושל של וירג'יניה מכון היצוא יוזם משלחת חברות מים לוירג'יניה. המשלחת תיפגש ב-7-9 במאי עם נציגי הממשל, חברות מים והנדסה מקומיות, למציאת דרכים לשיתוף פעולה טכנולוגי ועסקי לפתרון בעיות הטיפול בשפכים במדינת וירג'יניה. בין החברות – עמיעד, אודיס, ברמד, ואקוויז.