מכון היצוא חתם על הסכם עם חברת יעוץ אמריקאית לאתר הזדמנויות עסקיות בנושא אבטחה ובטיחות

שרגא ברוש: מכון היצוא חתם לאחרונה על הסכם עם חברת הייעוץ איי.בי.די.ג'י מוושינגטון שזכתה במכרז, לאתר הזדמנויות עסקיות ולשדך בין חברות אבטחה ובטיחות ישראליות לבין חברות "העל" האמריקאיות כמו- לוקהיד מרטין, נורטרופ - גרומן ועוד;


00:00 ,10.08.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
שרגא ברוש: מכון היצוא חתם לאחרונה על הסכם עם חברת הייעוץ איי.בי.די.ג'י מוושינגטון שזכתה במכרז, לאתר הזדמנויות עסקיות ולשדך בין חברות אבטחה ובטיחות ישראליות לבין חברות "העל" האמריקאיות כמו- לוקהיד מרטין, נורטרופ - גרומן ועוד; מעריך - יביא לגידול של יותר מפי 6, תוך 3 השנים הקרובות, ביצוא ענף האבטחה והבטיחות לארה"ב, במסגרת "הומלנד סקיוריטי", לכ- 500 מיליוני דולרים בשנת 2006; 50 חברות ישראליות כבר הצטרפו לפרוייקט מכון היצוא.

מכון היצוא חתם לאחרונה על הסכם עם חברת הייעוץ איי.בי.די.ג'י (A.B.D.G.) מוושינגטון (אמריקן ביזניס דיוולופמנט גרופ) שזכתה במכרז, לאתר הזדמנויות עסקיות ולשדך בין חברות אבטחה ובטיחות ישראליות לבין חברות "העל" האמריקאיות כמו - לוקהיד מרטין; נורטרופ - גרומן; רייטיאון; טקסטרון; קיוביק דיפנס; L-3 ועוד. כך מסר שרגא ברוש, יו"ר מכון היצוא.

יו"ר מכון היצוא הדגיש כי 16 חברות אמריקאיות השתתפו במכרז מכון היצוא. ברוש ציין, כי חברה אמריקאית נוספת - חברת רודס (RHOADS) מוושינגטון, מתוכננת להשתלב אף היא בסיוע למכון היצוא בנושא זה, לקראת סוף השנה.

יו"ר מכון היצוא מעריך כי כתוצאה מכך יגדל יצוא ענף האבטחה והבטיחות לארה"ב במסגרת "הומלנד סקיוריטי" (HOMELAND SECURITY) תוך 3 שנים ליותר מפי 6. מיצוא של כ-80 מיליוני דולרים בשנת 2003, לכ-500 מיליוני דולרים לארה"ב בלבד בשנת 2006.

ברוש צופה כי ההסכם עם חברת איי.בי.די.ג'י ופעילות מכון היצוא, תאפשר ליותר מ-50 חברות ישראליות, קטנות כגדולות, להצטרף למעגל היצואנים לארה"ב בתחום האבטחה והבטיחות.

כיום פועלות בישראל יותר מ- 500 חברות ממגוון תחומים בענף הבטיחות והאבטחה ומספר היצואנים מגיע לכ- 300 חברות.

יו"ר מכון היצוא מסר, כי משרד התמ"ת נענה לפניית המכון והחליט להקציב תקציב מיוחד של חצי מיליון שקל, במסגרתו יאותרו החברות המתאימות ויאורגנו בקבוצות על פי תחומי המתמחות שונים, (מוצרים, טכנולוגיות, שירותים, יעוץ, אבטחת מידע ואינטגרציה).

הוא הדגיש, כי פעילות זו של מכון היצוא תוזיל את העלויות בכ- 30% לחברות הישראליות הרוצות ליטול חלק בפעילות האבטחה והבטיחות בארה"ב.

ברוש הדגיש, כי הפרויקט מאופיין בשני שלבים:-
שלב א' - המנוהל בימים אלה, במהלכו ממויינות החברות בשוק הישראלי ונבחנת התאמתן לשיווק בארה"ב. עד כה, במסגרת שלב א', הצטרפו לפרוייקט 50 חברות ישראליות; ושלב ב' - שיחל לקראת סוף השנה, ויימשך כשנתיים, במהלכו ישולבו החברות הישראליות שימצאו מתאימות, בתוכנית שיווק ישיר ופרטני בתחום "הומלנד סקיוריטי" בארה"ב.

יו"ר מכון היצוא מסר, כי תהליך השיווק של הפרוייקט בשלב הראשון, יתחיל בכנס בינלאומי שיתקיים בוושינגטון בין התאריכים 27 – 29 באוקטובר שנה זו. במסגרת הכנס יתקיימו מפגשים "אחד על אחד" בין עשרות החברות הישראליות שהצטרפו לתהליך, לבין חברות ורשויות אמריקאיות – כל חברה על פי צרכיה.

בנוסף, יתקיימו מפגשים בין חברות אמריקאיות המחוייבות ברכש גומלין בתחום האבטחה והבטיחות, לבין חברות ישראליות. בין החברות האמריקאיות שאישרו השתתפותן בכנס בוושינגטון:- נורטרופ – גרומן; רייטיאון; טקסטרון; קיוביק דיפנס; L-3 ועוד.

במהלך הכנס יערך גם סמינר מקצועי בו ידונו בהרחבה נושאים הקשורים בתקינה בתחום "ההומלנד סקיוריטי".

יצוין, כי שוק "הומלנד סקיוריטי" בארה"ב מוערך בכ- 40 מיליארד דולר וחוזים ממשלתיים בהיקף מצטבר של כ- 900 מיליארד דולר עד סוף העשור (ובארה"ב בלבד). הצפי לגידול תחום זה בארה"ב הוא של 25% לשנה.

יצוין, כי היקף פעילותה של חברת איי.בי.די.ג'י. מוושינגטון בתחום האבטחה והבטיחות הוא כ- 140 מיליון דולר. לחברה מגוון לקוחות נכבד, לרבות חברות ישראליות. הנציגה הישראלית של החברה בארץ היא חברת "מחשבה חופשית", המונה 30 עובדים ופועלת ממשרדיה בירושלים ומתמחה בתחום.