מכון היצוא הציע למשרד האוצר אלטרנטיבות ליצוא תכשיטים

בעקבות השביתה המתמשכת בנמלים, חיליק אסיה: מכון היצוא מציע למשרד האוצר לבצע את יצוא התכשיטים באמצעות בורסת היהלומים או באמצעות לשכת השרות של המשלחים הפרטיים ומכון היצוא בנתב"ג; הנהלת המכס נענתה לפניית מכון היצוא


00:00 ,09.10.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
בעקבות השביתה המתמשכת בנמלים, חיליק אסיה: מכון היצוא מציע למשרד האוצר לבצע את יצוא התכשיטים באמצעות בורסת היהלומים או באמצעות לשכת השרות של המשלחים הפרטיים ומכון היצוא בנתב"ג; הנהלת המכס נענתה לפניית מכון היצוא - מעתה אין יותר צורך בתעודות "מקור" יורו-1; כל היצואנים יוכרו "כיצואנים מוסמכים" לתקופת השביתה.

חיליק אסיה, מנכ"ל מכון היצוא, מציע למשרד האוצר לבצע את יצוא התכשיטים באמצעות בורסת היהלומים, כפי שנעשה ביצוא היהלומים או באמצעות לשכת השירות של המשלחים הפרטיים, לשכות המסחר ומכון היצוא בנתב"ג.

אסיה הוסיף כי המכס נענה להצעת מכון היצוא והנחה כי מעתה אין צורך בתעודות "מקור" יורו 1, וכי כל היצואנים יוכרו כיצואנים מוכרים לתקופת השביתה בנמלים. לפיכך, הצהרת היצואנים על גבי חשבון היצוא מספיקה. במילים אחרות אומר מנכ"ל מכון היצוא, הדבר מקל על שחרור הסחורות דרך נתב"ג.

אסיה הדגיש, כי משרד האוצר ואגף המכס הוציאו הנחיות חדשות לגבי יצוא ויבוא מכולות דרך נמלי מצרים וירדן וכן דרך מספנות ישראל. למכון היצוא מגיעים דיווחים על נסיונות של יצואנים להעביר מכולות על פי ההסדר החדש. ההערכה היא כי עלות מכולה ממרכז הארץ לנמל פורט סעיד הינה כ-1,200 דולר וכי הפיצוי המוצע ע"י משרד האוצר של 200 דולר, מחסה 2% - 15% מהעלות בלבד.

אסיה מסר, כי על משרד האוצר להעלות השתתפותו בהוצאות נוספות הנגרמות ליצואן כתוצאה מהשביתה. שכן, אחרת האלטרנטיבה הזו, הופכת בלתי כדאית ליצואן.

יצואנים המעוניינים לקבל פרטים נוספים, יפנו "לקו החם" של מכון היצוא. טלפון: 5142874 03.