מכון היצוא: הספרדים מעוניינים להדק את שיתוף הפעולה הכלכלי עם ישראל

מכון היצוא: הספרדים מעוניינים להדק את שיתוף הפעולה הכלכלי עם ישראל; נשיא חבל קטלוניה שבספרד יחד עם שר הכלכלה של קטלוניה ומשלחת של 10 אנשי עסקים התארחו בסוף השבוע במכון היצוא - מעוניינים בשיתופי פעולה עסקיים.


00:00 ,22.05.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

מכון היצוא: הספרדים מעוניינים להדק את שיתוף הפעולה הכלכלי עם ישראל; נשיא חבל קטלוניה שבספרד יחד עם שר הכלכלה של קטלוניה ומשלחת של 10 אנשי עסקים התארחו בסוף השבוע במכון היצוא - מעוניינים בשיתופי פעולה עסקיים. הערכה – צפויות עסקאות בהיקף של 2-4 מיליוני דולרים; בשנה האחרונה 87 חברות ישראליות חדשות החלו לפעול בספרד.
 
הספרדים מעוניינים להדק את שיתוף הפעולה הכלכלי עם ישראל. משלחת של נשיא חבל קטלוניה שבספרד                   מר Pasqual Maragall I Mira, שר הכלכלה מר Antoni Castellsבליווי 10 אנשי עסקים התארחו בסוף השבוע במכון היצוא. כך מסר יחיאל אסיה, מנכ"ל המכון הישראלי ליצוא ושת"פ בין-לאומי.
 
יחיאל אסיה: מנכ"ל מכון היצוא שנשא דברים במפגש שנערך בסוף השבוע, ציין, כי אנשי העסקים מקטלונויה מעוניינים ליצור שיתופי פעולה עם התעשייה הישראלית בתחום המזון; מערכות גילוי אש; חלפים לרכב קוסמטיקה פרמצבטיקה.
 
אסיה מעריך, כי שיתופי פעולה אלה עשויים להניב עסקאות בשנה שנתיים הקרובות בהיקף של 2-4 מיליוני דולרים.
 
היצוא התעשייתי לספרד (ללא יהלומים) גדל בשנת 2004 ב- 16.2% והסתכם בכ- 596 מיליון דולר. ברבע הראשון של השנה גדל היצוא ב- 5.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם ב- 152.4 מיליון דולר.
 
אסיה ציין, כי 87 חברות ישראליות החלו לייצא בשנה האחרונה לספרד וכן פועלים כיום במדינה זו 1,233 חברות ישראליות מהווה גידול של 7.5% לעומת שנת 2003.
 
אסיה ציין, כי ישראל מעוניינת להגביר את שיתוף הפעולה הכלכלי עם קטלוניה תוך לקיחת חלק בפרוייקטים משותפים בחלקים שונים בעולם כמו למשל באמריקה הלטינית.