מכון היצוא: היצוא התעשייתי לאסיה גדל בשנת 2006 בכ-16.5%

היצוא לסין עלה בשנת 2006 בכ-34% לעומת השנה שקדמה לה והסתכם בכ- 840 מיליון דולר. במכון היצוא מעריכים כי בשנת 2007 צפוי גידול של כ-15% ביצוא התעשייתי


00:00 ,05.02.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

היצוא לסין עלה בשנת 2006 בכ-34% לעומת השנה שקדמה לה והסתכם בכ- 840 מיליון דולר. במכון היצוא מעריכים כי בשנת 2007 צפוי גידול של כ-15% ביצוא התעשייתי
 
היצוא התעשייתי (ללא יהלומים) לאסיה גדל בשנת 2006 בכ-16.5% לעומת השנה שקדמה לה והסתכם בכ-4.4 מיליארד דולר. כך מסר דוד ארצי, יו"ר מכון היצוא, בהסתמכו על ניתוח היחידה הכלכלית במכון היצוא.
 
במכון היצוא מעריכים כי בשנת 2007 צפוי גידול של כ-15% ביצוא התעשייתי (ללא יהלומים) לאסיה ויסתכם בכ-5.1 מיליארד דולר. זאת בעיקר בשל ההתרחבות בביקושים במדינות יבשת אסיה ופעילות מכון היצוא ששמה דגש לסייע ליצואנים ישראליים לחדור לשוק זה.
 
יצוין כי בשנת 2005 עלה היצוא התעשייתי לאסיה בכ-2% לעומת השנה שקדמה לה (2004) והסתכם בכ-3.8 מיליארד דולר.
 
ממכון היצוא נמסר כי ביצוא לקוריאה הדרומית חלה עלייה בשנת 2006 של כ-44% לעומת השנה שקדמה לה והסתכם בכ-624 מיליון דולר. ביצוא לקזחסטן חלה עלייה של כ-34.5% לעומת השנה שקדמה לה והסתכם בכ-64 מיליון דולר. 
 
במכון היצוא מדגישים כי היצוא לסין עלה בשנת 2006 בכ-34% לעומת השנה שקדמה לה והסתכם בכ-840 מיליון דולר; היצוא לסינגפור רשם אשתקד עלייה של כ-20% והסתכם בכ-373 מיליון דולר.
           
מניתוח מכון היצוא עולה כי ביצוא להונג קונג חלה אשתקד עלייה של כ-13.5% לעומת השנה שקדמה לה והסתכם בכ-296 מיליון דולר; ביצוא ליפן חלה עלייה של כ-11% והסתכם בכ-673 מיליון דולר.
 
ביצוא להודו חלה אשתקד עלייה של כ-10.5% לעומת השנה שקדמה לה והסתכם בכ- 486 מיליון דולר; היצוא לתאילנד עלה בשנת 2006 בכ-4% והגיע לכ-122 מיליון דולר; ביצוא לטייוואן חלה ירידה בשנת 2006 של כ-0.5% לעומת השנה שקדמה לה והסתכם בכ-576 מיליון דולר; ביצוא לפיליפינים חלה אשתקד ירידה של כ-9.5% והסתכם בכ-139 מיליון דולר; ביצוא למלזיה חלה אשתקד ירידה של כ-48.5% והסתכם בכ-67 מיליון דולר.
 
יצוין כי מכון היצוא ומשרד התמ"ת ימשיכו לקיים גם השנה מרכזי תמיכה שיווקית בסין ובהודו במטרה לסייע לחברות ישראליות במימוש הפוטנציאל העסקי הגלום בסין והודו. מטרת המרכזים לספק שירותים שיווקים ואדמיניסטרטיביים ולסייע לחברות ישראליות להשתלב בשוק הסיני וההודי תוך קיצור משך הזמן וצמצום עלויות.