מכון היצוא: בשנת 2006 צפוי גידול של כ-15% ביצוא ענף "עשה זאת בעצמך"

היצוא השנה צפוי להסתכם בכ-1.29 מיליארד דולר. 60% מהיצוא הישראלי הוא לאירופה ו-37% לארה"ב


00:00 ,27.06.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

היצוא השנה צפוי להסתכם בכ-1.29 מיליארד דולר. 60% מהיצוא הישראלי הוא לאירופה ו-37% לארה"ב
 
בשנת 2006 צפוי גידול של כ-15% ביצוא ענף "עשה זאת בעצמך" (D.I.Y) לעומת אשתקד והוא צפוי להסתכם בכ- 1.29 מיליארד דולר. כך העריך יחיאל אסיה, מנכ"ל מכון היצוא, ביום עיון בנושא שיווק ומכירות בעולם ה"עשה זאת בעצמך", שהתקיים אתמול, במלון דן ת"א.
 
יצויין, כי בשנת 2005 חל גידול של 12% ביצוא ענף "עשה זאת בעצמך" לעומת השנה שקדמה לה והסתכם ב- 1.12 מיליארד דולר. בתוך כך, 60% מהיצוא הישראלי הוא לאירופה (בעיקר אנגליה, צרפת וגרמניה); 37% לארה"ב ו-3% לאוסטרליה ושאר העולם.
 
במהלך יום עיון שקיים מכון היצוא בנושא DIY- "המלחמה על המדף", אמרו יו"ר חברת הידרו תעשיות, צביקה ימיני ומנכ"ל הום סנטר, דוד ביקובסקי, כי "התעשייה הישראלית צריכה לחרוט על דגלה את נושא העיצוב והחדשנות. בלי חדשנות אין לתעשייה שלנו ערך מוסף מול תעשיות אחרות בעולם. אנחנו צריכים לשאוף להמשיך לייצר ולפתח בארץ ולהוציא את המוצרים שלנו לחו"ל, רק כך נגדיל את השוק. ידוע לנו, כי תעשיינים חוששים להעיז ולסמוך ידיהם על מעצבים, אבל זאת הדרך להצלחה, זהו הדבר היחיד שיכול לפרוץ את הגבול", אמרו השניים.
 
בהמשך נשאה דברים נציגת הום דיפו בארץ, ציפה כרמון, שציינה כי "יש להשתמש בחברות הגדולות שפעילות בארץ כדי למנף את תעשיית ה-DIYוהפלסטיקה בישראל". בנוסף ציינה כרמון כי "שוק הנשים מוזנח בפיתוח מוצרים, אני חושבת שזה נכון לשים דגש על פיתוח תחום זה שחסר מאוד בשוק".
 
ליום העיון הגיעו כ-200 משתתפים מהחברות המובילות במשק בהן: כתר פלסטיק, צ.א.ג, מולטילוק, חוליות, תפן-פלסט, טמבור, קפרו, נירלט ורבים נוספים. כיום משרתים את השוק הישראלי בתחום זה כ-60 סניפי רשתות D.I.Yוכ- 1500 "טמבוריות" שמהוות 80 אחוזים מהשוק המקומי.