מכון היצוא: בשנת 2005 צפוי גידול של 5% ביצוא ענף "עשה זאת בעצמך"

בשנת 2005 צפוי גידול של 5% ביצוא ענף "עשה זאת בעצמך" (D.I.Y) לעומת אשתקד והוא צפוי להסתכם בכ- 1.1 מיליארד דולר. כך מעריך דוד ארצי, יו"ר מכון היצוא, לקראת כנס בנושא עיצוב וחדשנות כמנוף לצמיחה בתחום – "עשה זאת בעצמך", שיתקיים ב- 29 בנובמבר 2005, במלון שרתון


00:00 ,28.11.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

בשנת 2005 צפוי גידול של 5% ביצוא ענף "עשה זאת בעצמך" (D.I.Y) לעומת אשתקד והוא צפוי להסתכם בכ- 1.1 מיליארד דולר. כך מעריך דוד ארצי, יו"ר מכון היצוא, לקראת כנס בנושא עיצוב וחדשנות כמנוף לצמיחה בתחום – "עשה זאת בעצמך", שיתקיים ב- 29 בנובמבר 2005, במלון שרתון ת"א.
 
מרצה מרכזי בכנס: מר סטף וורטהיימר, יו"ר כבוד מועצת מנהלים חברת ישקר בנוסף ינאמו בכנס : יחיאל אסיה, מנכ"ל מכון היצוא; פרופ' עזרי טרזי, מנהל מחלקת עיצוב מוצר בבצלאל; דפנה שטרנפלד, מנהלת חטיבת מוצרי צריכה מכון היצוא; אורית עוז, מנכ"ל Oz Group; יובל קדר, סמנכ"ל קבוצת כתר; פול שטיינר, מנכ"ל חברת קפרו; יהודה ענב, מנכ"ל ומעצב Y-Design; גיל מץ, מנכ"ל Solutions G.M Innovative. בכנס ידונו הנושאים הבאים: מרכיב העיצוב בשוק תחרותי; מיתוג ואריזות בתחום Hardware& D.I.Y; חדשנות כמנוף לצמיחה ויתקיים פאנל– פיתוח חדשנות בתעשיית ה- Hardware& D.I.Y.
 
ארצי גילה, כי תודות לפעילות מכון היצוא – 6 חברות ישראליות מייצאות לחברת איקאה השבדית.
 
לשנת 2006 מתכנן מכון היצוא בתחום "עשה זאת בעצמך" פעילויות כמו: ביקור נוסף של קנייני IKEA; ביקור בארץ של קניין בתחום אינסטלציה ומוצרי אמבטיה, חשמל ואלקטרוניקה של רשת CASTORAMA FRANCE ; הוצאת משלחת ליוון בתחום ציוד משרדי; השתתפות בתערוכת Practical Worldהמובילה באירופה בקלן - מרץ 2006.
 
במסגרת התערוכה תבוצע פעילות שיווקית ענפה ותתקיימנה פגישות אישיות עם קניינים; הבאת קניינים לארץ/ חיבור חברות ישראליות עם קניינים באופן ממוקד; עריכת סדנת חדשנות; הקמת ביתן לאומי בתערוכת NATIONAL HARDWARE SHOW2006שתערך ב- מאי וקיום מפגשים עיסקיים עם קניינים ומפיצים סביב התערוכה; השתתפות בתערוכת פלסטו ישפק שתתקיים בספטמבר 2006.
 
יו"ר מכון היצוא ציין, כי יותר ויותר חברות ישראליות בתחום זה, מצליחות לחדור לשווקים העולמיים – בריטניה, גרמניה, צרפת, ארה"ב, קנדה, אוסטרליה, ועוד. זאת, הודות ליכולתן להבין את צרכי הלקוחות ויכולתן הטכנולוגית לפתח מוצרים חדשים, יצירתיים, איכותיים ומהימנים בתגובה לצרכים אלה. גם הסכמי הסחר של ישראל עם אירופה וארה"ב, פועלים לטובת ענף זה.
 
בענף "עשה זאת בעצמך" בישראל יותר מ-400 חברות ביניהן : כתר פלסטיק, צ.א.ג, מולטילוק, ניר-לט, חוליות, ברקן הנדסה, קידרון פלסטיק, הוליס, תפן-פלסט, נגה הנדסה, ארקל, חמת מרחב, הידרו, , גומאקספו, טמבור, קפרו, מולטילוק, נירלט,  פלרם, טרילדור, וורגוס, ועוד. כיום משרתות את השוק הישראלי בתחום זה 60 סניפי רשתות D.I.Y: (44 חנויות הום-סנטר, 24 חנויות ACE  קנה ובנה; כ- 1500 "טמבוריות" המהוות 80% מהשוק המקומי).
 
קבוצות המוצרים העיקריות המיוצרות בארץ כוללות: כל המוצרים לבנייה, תיקון, שיפוץ ותחזוקת הבית, המשרד וסביבתם: מוצרים לבית ולמטבח; בטיחות הבית; חשמל ותאורה; אביזרים לרכב; בניה וקרמיקה; כלי עבודה; צבע, דקורציה וקישוט הבית; ריהוט; צנרת, חימום וקירור; אביזרים למקלחת;  גינה וחצר; ריהוט משרדי, ארגון המשרד.