מכון היצוא: בשנת 2004 צפוי גידול של כ- 30% ביצוא המזון לצפון אמריקה

בשנת 2004 צפוי גידול של כ-30% ביצוא המזון לצפון אמריקה לעומת 2003 ויסתכם בכ-106 מליוני דולרים. כך מעריך שלום זידלר, יו"ר ההנהלה הציבורית של ענף המזון במכון היצוא ומנכ"ל ובעלים של חב' תה ויסוצקי


00:00 ,31.12.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
בשנת 2004 צפוי גידול של כ-30% ביצוא המזון לצפון אמריקה לעומת 2003 ויסתכם בכ-106 מליוני דולרים. כך מעריך שלום זידלר, יו"ר ההנהלה הציבורית של ענף המזון במכון היצוא ומנכ"ל ובעלים של חב' תה ויסוצקי.

ממכון היצוא מציינים כי הם צופים גידול של כ- 30% ביצוא המזון לצפון אמריקה, נוכח ההצלחה הרבה, שהייתה לדבריהם, לפרוייקט "מזון משובח מישראל", מטעם מכון היצוא בשיתוף התאחדות התעשיינים והתמ"ס, המתבצע בצפון אמריקה מזה שנה וחצי, שנועד לקדם את יצוא המזון של ישראל לשם ועל רקע האינדיקטורים הכלכליים הצופים שיפור בפעילות העסקית בארה"ב.

שלום זידלר, מנכ"ל ובעלים של חברת תה ויסוצקי מסר כי בכוונתו להרחיב את פרויקט הדגל של ענף המזון במכון היצוא - "מזון משובח מישראל" - FINE FOODS FROM ISRAEL, "משוק הכשר" לשווקים נוספים וכן למדינות אירופה ולהרחיב בפרוייקט השתתפותם של יצואנים קטנים ובינוניים.

מנהלת ענף המזון במכון היצוא, דפנה שטרנפלד, מסרה כי דגש מיוחד יושם על פעילות סיוע ליצואנים קטנים ומתחילים בתחום המזון ועל חדירה לשווקים חדשים. כמו כן מתוכננות משלחות יצואני מזון לפגישות ממוקדות עם קניינים ויבואני מזון ברוסיה ובפולין, הרחבת הפעילות ליצוא המזון באינטרנט ובסחר אלקטרוני, הבאת עיתונאים וקניינים מחו"ל, וכן נושאים חדשים כמו הובלת חשיבה חדשנית בענף המזון, ואירועי טעימות יין ישראלי ביעדים נבחרים בעולם.

מנכ"ל מכון היצוא יחיאל אסיה מציין, כי הצלחת פרויקט קידום "המזון המשובח מישראל" לארה"ב תרמה לגידול של 24% ביצוא המזון לארה"ב ב-9 החודשים הראשונים של 2003 לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מ-45.4 מליון דולר בחודשים ינואר-ספטמבר 2002, ל-56.5 מליון דולר בתשעת החודשים הראשונים של השנה. עיקר גידול היצוא הוא בתחום הירקות והפירות, בשר מעובד ועופות. גידול מרשים של 60% נרשם בתחום היין, (מ-5 מיליון דולר בינואר-ספטמבר 2002, ליותר מ-8 מליון דולר בתשעת החודשים הראשונים של 2003).