מכון היצוא במאמץ להגדיל היצוא לגרמניה

מכון היצוא מנהל בימים האחרונים מאמץ לסייע ליצואנים הישראלים להגדיל את היצוא לגרמניה. במסגרת זו אירגן מכון היצוא משלחת של 11 יצואני תכשיטים היוצאת היום לשטוטגרט ודיסלדורף. כן מארגן מכון היצוא משלחת של 8 חברות ישראליות - יצרני חלקים לרכב לחבל סאאר ב-29 בספט


00:00 ,28.09.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

מכון היצוא מנהל בימים האחרונים מאמץ לסייע ליצואנים הישראלים להגדיל את היצוא לגרמניה. במסגרת זו אירגן מכון היצוא משלחת של 11 יצואני תכשיטים היוצאת היום לשטוטגרט ודיסלדורף. כן מארגן מכון היצוא משלחת של 8 חברות ישראליות - יצרני חלקים לרכב לחבל סאאר ב-29 בספטמבר.
 
במכון היצוא מציינים, כי משלחת יצואני התכשיטים הכוללים יצרני תכשיטי כסף, זהב ויהלומים כוללת את החברות הבאות: אי. די.א זהב; סופרג'ם; אבי סופר; בילי תכשיטים; רחל נמש; איתיל; מודולוקס; איזדורה; שבלול; ים-מיכל; רומןוכי במהלך הביקור יפגשו בין היתר עם הרשתות המובילות בגרמניה וחברות הפצה מובילות בתחום התכשיטים.
 
כמו כן יערכו למשלחת מפגשים עסקיים עם קניינים רלוונטים, (כגון: רשת KAUFHOF  - אחת מהרשתות הגדולות והחזקות בגרמניה. הקניינית הראשית של חב' הקטלוגים "BAUR Mail Order House   - חב' הקטלוגים הגדולה בגרמניה ובין החברות הגדולות באירופה .וחב' הפצה כמו HOVON Europe  ו – Luxury Brand Intentional ).
 
יצוא התכשיטים של חפצי חן וצורפות בזהב של ישראל לגרמניה ירד במחצית הראשונה של 2005 בכ- 6% והסתכם ב- 2 מיליון דולרים לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
 
עוד נמסר ממכון היצוא, כי משלחת של יצרני חלקים לרכב שיוצאת לגרמניה כוללת את החברות הבאות: תדיר-גן (מוצרים מדויקים) 1993 בע"מ; אנגלנדר יוסף תעשיית מבלטים בע"מ; אומן חצור יציקות בלחץ גבוה; כרמל תעשיות וחלפים בע"מ; דויטש דגן בע"מ; פולירית בע"מ; איי.אר.פי.סי בע"מ; אורטל יציקות לחץ (1993 ) בע"מ.
 
במהלך ביקור המשלחת בגרמניה, החברות הישראליות ישתתפו באירוע מיוחד אותו מארגן מקבץ תעשיות הרכב של חבל הסאאר –Automotive Suppliers Day   בו ייטלו חלק למעלה מ- 90 חברות מתעשיית הרכב. יתקיימו מפגשים בין יצרנים ישראליים לבין יצרנים גרמניים, וכן ייערך ביקור במפעל ההרכבה של חברת פורד בו מייצרת פורד את דגם הפוקוס.
 
במכון היצוא מציינים כי שוק החלקים לרכב בגרמניה מוערך בכ- 60 מיליארד יורו. עוד נמסר, כי גרמניה הינה המדינה ה- 3 בגודלה ביצור מכוניות וחלקי חילוף לרכב (5.3 מיליון מכוניות יוצרו אשתקד).
 
במחצית הראשונה של 2005 גדל היצוא התעשייתי (ללא יהלומים) לגרמניה בכ- %8 לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם בכ-686 מיליון דולר. בשנה האחרונה החלו פועלות בגרמניה 148 חברות ישראליות, מהווה גידול של 7% לעומת שנת 2003.