מכון היצוא: 48% מהיצואנים מעריכים כי המלחמה לא תשפיע על היקפי היצוא שלהם השנה

על פי סקר מכון היצוא 37% מהיצואנים צופים כי המלחמה תשפיע לרעה על היקפי היצוא, ו-8% מהיצואנים צופים ביטול הזמנות בשל הלחימה. כ-60% מהיצואנים מדווחים על מחסור בעובדים, בשל היעדר מרחבים מוגנים או בשל גיוס למילואים


00:00 ,09.08.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

על פי הסקר 37% מהיצואנים צופים כי המלחמה תשפיע לרעה על היקפי היצוא, ו-8% מהיצואנים צופים ביטול הזמנות בשל הלחימה. כ-60% מהיצואנים מדווחים על מחסור בעובדים, בשל היעדר מרחבים מוגנים, היעדר ביטוח מתאים או בשל גיוס למילואים
 
48% מהיצואנים מעריכים כי המלחמה בצפון לא תשפיע על היקפי היצוא שלהם בשנה הקרובה. 37% מהיצואנים צופים כי המלחמה תשפיע לרעה על היקפי היצוא שלהם ואילו ל-15% מהיצואנים עדיין לא ברורה השפעת הלחימה על היקפי היצוא שלהם. כך מסר, דוד ארצי, יו"ר מכון היצוא, בהסתמכו על בדיקה שנערכה בקרב 230 יצואנים בצפון הארץ ע"י מכון היצוא.
 
ממכון היצוא נמסר כי מבין היצואנים שלקחו חלק בסקר כ-7% מהיצואנים צופים ירידה של עד כ-5% ביצוא בשנה הקרובה.כ-12% צופים ירידה של 10%-5% אחוזים; כ-1% צופים ירידה של כ-10%-20%; כ-4% צופים ירידה של למעלה מ-20% וכ-13% מהיצואנים העריכו כי יצואם ייפגע אך לא ידעו להעריך באיזה שיעור.
 
עוד עולה מסקר מכון היצוא כי 8% מהיצואנים צופים ביטולי הזמנות כתוצאה מהלחימה, וכ-24% דיווחו על בעיות באספקה לחו"ל.
 
מסקר מכון היצוא מתברר כי כ-25% מהיצואנים נתקלו בבעיות של מחסור בחומרי גלם ומתמודדים בעיקר עם משלוחים התקועים בנמלים.
 
מסקר מכון היצוא מתברר עוד כי 40% מהיצואנים נתקלו בבעיות לוגיסטיקה. הבעיות הלוגיסטיות השכיחות הן מול נמל חיפה והמעבר של הסחורות לנמל אשדוד דבר הגורם לעיכובים גדולים וייקור עלויות.
 
עוד מתברר מסקר מכון היצוא כי כ-60% מהיצואנים מדווחים על מחסור בעובדים, בשל היעדר מרחבים מוגנים, היעדר ביטוח מתאים או בשל גיוס למילואים.
 
מהסקר עולה, כי יצוא מוצרי הצריכה רגיש יותר להשפעת אירועי הלחימה. כ-48% מהיצואנים בתחום זה צופים פגיעה בהיקפי היצוא שלהם. לעומת זה, מקרב יצואני ההייטק רק 24% צופים הרעה בהיקף יצואם לעומת 66% שצופים כי למלחמה בצפון לא תהיה כלל השפעה על היקפי היצוא.