מינהל המכס: פורסמו הנחיות להגשת רשיונות ואישורים ביבוא טובין

טובין המיובאים ארצה נדרשים לקבל רשיונות בטרם יבואם לישראל. על פי ההנחיות שפרסם עמי סגל, ראש מינהל המכס, לא תותר התרת רשימון לצריכה בישראל ללא צירוף האישורים


00:00 ,11.02.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

טובין המיובאים ארצה נדרשים לקבל רשיונות בטרם יבואם לישראל. על פי ההנחיות שפרסם עמי סגל, ראש מינהל המכס, לא תותר התרת רשימון לצריכה בישראל ללא צירוף האישורים
 
עמי סגל, ראש מינהל המכס ברשות המסים הוציא לאחרונה הנחיות ברורות בדבר הצורך בהגשת אישורים ורשיונות ביבוא טובין.
 
על פי ההנחיות, טובין המיובאים ארצה נדרשים לקבל רשיונות בטרם יבואם לישראל. אשר על כן, רשיונות יידרשו על ידי רשות המכס עם הגעת רשימון כניסה למחסן, וודאי בעת הגשת רשימון לצריכה בישראל. על הרשיונות להיות בתוקף בזמן הגעת הטובין לישראל.
 
בכל הנוגע לאחסנה במחסן רשוי, נאמר בהנחיות כי יבואן אשר לא המציא רישיון עם הגשת רשימון כנ"ם לא תותר כניסת הטובין למחסן רשוי. לאחר המצאת הרישיון ניתן יהיה לאחסן את הטובין. אם רישיון לא הומצא בעת הגשת רשימון לצריכה בישראל אין להתיר את הרשימון אלא לאחר המצאת הרישיון.
 
במקרה של יבואן אשר המציא רישיון אשר אינו בתוקף ממועד הגעת הטובין לישראל, בעת הגשת רשימון הכנ"ם, או בעת הגשת הרשימון לצריכה בארץ או לחילופין הגיש רשימון כאמור בלי לצרף רישיון – יוטל כופר בהתאם למדיניות משרד התמ"ת.
 
בכל הנוגע לאישורים ולמועד הגשתם נמסר בהנחיות ראש מינהל המכס כי "אישורים יידרשו על ידי רשות המסים עם הגשת רשימון כניסה למחסן רשוי למעט הטובין הבאים: טובין בקטגוריה 1 שקבע הממונה על התקינה במשרד התמ"ת, אשר שחרורם כפוף לאישור עמידה בתקן רשמי על ידי מכון התקנים או מכון אחר, טובין אשר אישורם כפוף לבדיקה אשר בהכרח נערכת בישראל, אם הגורם המעניק את האישור אישר זאת בכתב. נכון למועד כתיבת מכתב זה, משרד התשתיות אישר כי מכשירי קירור (פרט מכס 84.18) בהכרח נדרשים לבדיקה בישראל  בטרם קבלת אישור ממשרד זה.
 
בכל מקרה, נמסר בהנחיות מינהל ראש המכס, לא תותר התרת רשימון לצריכה בישראל ללא צירוף האישורים.
 
בכל הנוגע לאחסנה במחסן רשוי, יבואן אשר לא המציא אישור במועד הגשת רשימון כנ"מ תותר כניסת הטובין למחסן רשוי אך לא יותר יותר שחרורם מפיקוח המכס.
 
אם האישור לא הומצא בעת הגשת רשימון שח"ם או רשימון לצריכה בישראל, אין להתיר את הרשימון אלא לאחר המצאת האישור.
 
במקרה של יבואן אשר לא המציא אישור בעת הגשת רשימון הכנ"ם, למעט אישור אשר אינו נדרש בעת הגשת רשימון הכנ"ם, ובוודאי אם לא המציא אותו בעת הגשת הרשימון לצריכה בארץ – יוטל כופר בהתאם למדיניות משרד התמ"ת.