מחר תגיע לארץ משלחת ממשרד החינוך הקוריאני

אל המשלחת יצטרפו 5 נציגי חברות הייטק מתחום ה-e – Learning, הלימוד מרחוק. ישראל מעוניינת לקדם שיתופן של חברות ישראליות בפרויקטים של משרד החינוך הקוריאני


00:00 ,03.04.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

אל המשלחת יצטרפו 5 נציגי חברות הייטק מתחום ה-e – Learning, הלימוד מרחוק. ישראל מעוניינת לקדם שיתופן של חברות ישראליות בפרויקטים של משרד החינוך הקוריאני 
 
משלחת ממשרד החינוך של קוריאה, אליה יצטרפו 5 נציגי חברות היי טק מתחום הלימוד מרחוק e – Learningתגיע מחר לישראל, המשלחת תשהה בארץ עד סוף השבוע.
 
מטרת המשלחת הינה קידום שיתוף הפעולה בין ישראל לקוריאה בתחום החינוך ובייחוד בתחום הe-learning. ישראל מעוניינת לחשוף את החברות והיכולות הטכנולוגיות הישראליות בקוריאה ולקדם את שילובן של חברות ישראליות בפרויקטים של משרד החינוך הקוריאני.
 
הנספח המסחרי של משרד התמ"ת בקוריאה, אלון שלזינגר, מציין כי תחום החינוך בקוריאה הוא אחד מהתחומים אליו מופנים משאבים רבים בשנים האחרונות. קוריאה קבעה את נושא החינוך כיעד לאומי, כך שהמדינה הנה בעלת ההוצאה לנפש הגבוהה ביותר בעולם לחינוך פרטי, והיא רואה את ישראל כמודל לחיקוי בתחום.
 
שלזינגר מציין עוד כי קוריאה מבקשת להפוך להיות מעצמת חינוך טכנולוגי עולמית וכן שואפת להיות מובילה בפיתוחים טכנולוגיים בתחום. הממשל הקוריאני, המייחס חשיבות רבה ביותר להשקעה בחינוך, מוטרד מהאחוז הגבוה של ההכנסה הפרטית הפנויה אשר משקיעים הקוריאנים בחינוך ילדיהם ומעוניין לקדם את נושא החינוך מרחוק הממומן ממשלתית כחלק מפתרון הבעיה.
 
שלזינגר מוסיף כי הביקור הנוכחי הוא בעקבות ביקור  מ"מ רה"מ ושר התמ"ת אהוד אולמרט בינואר 2005, בראש משלחת עסקית. לביקור הצטרפו נציגי חברות ישראליות העוסקות בפיתוחים ובלומדות בתחום החינוך.
 
המשלחת מקוריאה מורכבת מנציגי ארגון KERIS(ראו הרחבה ברקע) בראשות נשיא הארגון והמנהל הכללי, יחד עם נציגים ממשרד החינוך של קוריאה, וכאמור נציגי 5 חברות הייטק בתחום הלימוד מרחוק. ביקור זה מתקיים בהמשך לביקור שר החינוך הקוריאני בינואר השנה בישראל, ופגישותיו עם הנשיא משה קצב ומקבילו הישראלי.     
 
משרד התמ"ת הגדיר את קוריאה כמדינת יעד לייצוא, והחליט להקצות לפעילויות בקוריאה במסגרת התוכנית "קוריאה כמדינת יעד" תקציב מיוחד. משרד התמ"ת פועל לקידום הסכם סחר חופשי בין קוריאה לישראל.