מזכ"ל ארגון המכס העולמי מבקר בישראל

מר מישל דנט מגיע לארץ כאורחו של מנהל רשות המסים ובמסגרת החלטה שהתקבלה במועצת ארגון המכס העולמי לבחון את האפשרות לסייע למכס ברשות הפלסטינית בבניית יכולות אופרטיביות


00:00 ,03.11.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

מר מישל דנט מגיע לארץ כאורחו של מנהל רשות המסים ובמסגרת החלטה שהתקבלה במועצת ארגון המכס העולמי לבחון את האפשרות לסייע למכס ברשות הפלסטינית בבניית יכולות אופרטיביות
 
היום נערך בהנהלת רשות המסים בירושלים ביקור רשמי של מזכ"ל WCO, ארגון המכס העולמי, מר מישל דנט. ביקור זה הוא הראשון מסוגו שנערך בארץ.
 
מר דנט (Danet) משמש בתפקידו כמזכ"ל הארגון מזה כ-10 שנים ונחשב כמי שהצליח להצעיד את הארגון בראשו הוא עומד להישגים מרובים ולהעלאת קרנו בעולם.
 
ה-WCO, ארגון המכס העולמי ,יושב בבריסל ובו חברות 174 מדינות. ישראל חברה בארגון מאז שנת 1958 ומיוצגת על ידי  נציג רשות המסים שמושבו בבריסל. מטרתו העיקרית של הארגון היא העצמת היעילות והאפקטיביות של רשויות המכס בעולם באמצעות ייזום אמנות והמלצות אליהם יצטרפו המדינות החברות וכן באמצעות מתן הכשרות וסיוע טכני.
 
המזכ"ל מגיע לארץ במסגרת החלטה שהתקבלה במועצת ארגון ה-WCO בחודש יוני השנה לבחון את האפשרות לסייע למכס ברשות הפלסטינית בבניית יכולות אופרטיביות. להחלטה היה שותף המכס בישראל, וזאת תוך כוונה לתאם ולסייע בהכשרות ובבניית יכולות למכס ברשות הפלסטינית שכן לישראל ולרשות הפלסטינית מעטפת מכס אחידה, דבר שנקבע בהתאם להסכמים שנחתמו בין ישראל לרשות הפלסטינית - לרבות ההסכם הכלכלי המכונה הסכם פריז.
 
מזכ"ל ארגון המכס העולמי, מר מישל דנט, מבקר בארץ כאורחו של מנהל רשות המסים, מר יהודה נסרדישי, ושל ראש מנהל המכס, מר דורון ארבלי.
 
במסגרת ביקורו בארץ צפוי האורח להיפגש עם מנכ"ל האוצר, מר ירום אריאב, להיפגש עם נציגי הסקטור הפרטי וכן לבצע סיור במעברי קו התפר בין ישראל והרשות הפלסטינית תוך קבלת הסברים לפעילות הסחר המתבצעת במקום לרבות פעילויות הפיקוח והאכיפה של עובדי רשות המסים. כמו כן, מר דנט צפוי לערוך ביקור ברשות הפלסטינית על מנת להתרשם מהיכולות ולבדוק את הצרכים האמיתיים של רשות המכס הפלסטינית.