מזכ"ל ארגון המכס העולמי ביקר בישראל

האורח השתתף בכנס המדינות התורמות ברמאללה. דורון ארבלי, ראש מינהל המכס, הביע שביעות רצון מהשת"פ עם ארגון המכס העולמי. המזכ"ל נפגש עם נציגים מהמגזר העסקי בראשות יו"ר ארגון המשלחים אמיר שני


00:00 ,27.05.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

הביקור כלל השתתפות בכנס המדינות התורמות ברמאללה, לצורך בניית יכולות למכס הפלסטיני. דורון ארבלי, ראש מינהל המכס, הביע שביעות רצון משיתוף הפעולה עם ארגון המכס העולמי. המזכ"ל נפגש עם נציגים מהמגזר העסקי בראשות יו"ר ארגון המשלחים אמיר שני
 
מזכ"ל ארגון המכס העולמי, Kunio Mikuriya, סיים אמש ביקור קצר בישראל וברשות הפלשתינאית. המזכ"ל הגיע ארצה לאחר שלקח חלק בכינוס בינ"ל של המדינות התורמות לרשות הפלשתינאית אשר התכנס תחת הכותרת: Stakeholder Conference for the Palestinian Revenue and Customs Economic Development Programme. הכינוס הבינלאומי שנערך ברמללה היה פועל יוצא מהחלטה שהתקבלה במועצת ארגון ה- WCO בחודש יוני אשתקד לבחון את האפשרות לסייע למכס ברשות הפלסטינאית בבניית יכולות אופרטיביות. להחלטה היה שותף המכס בישראל וזאת תוך כוונה לתאם ולסייע בהכשרות ובבניית יכולות למכס ברש"פ שכן לישראל ולרש"פ מעטפת מכס אחידה, דבר שנקבע בהתאם להסכמים שנחתמו בין ישראל לרשות הפלשתינאית- לרבות ההסכם הכלכלי המכונה הסכם פריז.
 
ראש מינהל המכס בישראל, דורון ארבלי, שהוזמן אף הוא לכינוס ברמאללה, שלח נאום ברכות מוקלט שהוקרן למשתתפי הכנס, בו הביע את תמיכתו בתהליך בניית היכולות למכס ברש"פ. ארבלי ציין לשבח את שיתוף הפעולה המתקיים בין הארגונים ארגוני המכס, המפשט את תהליכי הסחר בין ישראל לרש"פ למען רווחת התושבים בשני הצדדים.
 
בביקורו בישראל נפגש המזכ"ל עם צוות בכירים במינהל המכס בראשותו של דורון ארבלי וסייר בלוויית אנשי המכס הישראלי במעברי קו התפר וקיבל הסברים על עבודת המכס ושיתוף הפעולה הפורה המתקיים עם המכס ברש"פ.
 
בסיום הביקור נערך למזכ"ל המכס העולמי מפגש עם נציגים מהמגזר העסקי בראשות יו"ר ארגון המשלחים וסוכני המכס, מר אמיר שני ועם הנהלת המכס.
 
דורון ארבלי, ראש מינהל המכס, הביע בפני האורח שביעות רצון משיתוף הפעולה בין מינהל המכס הישראלי לארגון העולמי. ארבלי הדגיש במפגש את תרומתו הרבה של קוניו מיקוריה לארגון המכס העולמי וציין שדווקא בזמן משבר כלכלי, על ארגוני המכס מוטלת אחריות ותפקיד משמעותי בהסרת חסמים ופישוט הליכי הסחר על מנת לסייע למדינות להתגבר על המשבר.
 
אמיר שניהדגיש בפני האורח את שיתוף הפעולה בין סוכני המכס ומינהל המכס בכל הנוגע לעבודת המכס ולגיבושן של מערכות מחשוב מתקדמות וציין את שיתוף הפעולה הרב עם היבואנים ברשות הפלשתינאית ועם הגורמים המיצגים את קהיליית העוסקים בסחר חוץ ברשות, לרבות הכשרת מדריכים לנושא סחר בינלאומי אותו מקיים הארגון בשיתוף פעולה עם לשכת המסחר תל אביב, מרכז פרס לשלום וארגון המשתמשים הפלשתינאי.
 
האורח הביע את הערכתו למינהל המכס הישראלי בכלל ולמר ארבלי בפרט על תשומת הלב הרבה אותה מעניק המינהל קידום מערך המכס הפלשתינאי וסדרת ההכשרות שמקיים המינהל הישראלי לעובדי מערך המכס הפלשתינאי.
 
האורח הביע את הערכתו ליעילות מערך המכס בישראל הן בנושאי האכיפה והן בנושא המעבר למערכות ממוחשבות וציין כי התפלא למצוא מספר קטן יחסית של עובדים הממלאים מגוון רחב של פעולות אכיפה.
 
בביקורו בארץ השתתף מזכ"ל ארגון המכס העולמי, מר קוניו מיקוריה, בטכס התייחדות והנחת זר באוהל יזכור ב"יד ושם" בירושלים, טכס שהיווה את שיאו של ביקור המזכ"ל באזור.
 
ה-WCO, ארגון המכס העולמי, יושב בבריסל ובו חברות 176 מדינות. ישראל חברה בארגון מאז שנת 1958 ומיוצגת ע"י נציג רשות המסים שמושבו בבריסל. מטרתו העיקרית של הארגון היא העצמת היעילות והאפקטיביות של רשויות המכס בעולם באמצעות ייזום אמנות והמלצות אליהם יצטרפו המדינות החברות וכן באמצעות מתן הכשרות וסיוע טכני. מר Mikuriya משמש בתפקידו כמזכ"ל הארגון מזה כחצי שנה ונחשב כמי שהצליח, בתפקידו הקודם כמשנה למנהל הארגון, להצעיד את הארגון להישגים מרובים ולהעלאת קרנו בעולם.