מושב מיוחד על טכנולוגיות מים ישראליות בכנס הכלכלי של מזרח ומרכז אירופה

במהלך הכנס יוצגו פתרונות ישראלים חדשניים בתחומי המים העונים לאתגרים של המצטרפות לאיחוד האירופי. בכנס צפויים להשתתף כ-1,500 בכירים ממדינות האזור


00:00 ,04.09.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

במהלך הכנס יוצגו פתרונות ישראלים חדשניים בתחומי המים העונים לאתגרים של המצטרפות לאיחוד האירופי. בכנס צפויים להשתתף כ-1,500 בכירים ממדינות האזור
 
ממשרד התמ"ת נמסר כי באירוע הכלכלי השנתי ה-17, המכונה "דאבוס של מרכז ומזרח אירופה", שייפתח מחר, יוצגו פתרונות ישראלים חדשניים בתחומי המים העונים לאתגרים של המצטרפות לאיחוד האירופי.
 
בכנס יתקיים מושב מיוחד העוסק בניסיון ובידע הישראלי בתחום המים בהובלת עודד דיסטל, מנהל תוכנית המים הממשלתית ממשרד התמ"ת, ובהשתתפות מנהלים בכירים מחברת מקורות, אקוויז ו-IPNP.
 
לדברי דיסטל, בכנס צפויים להשתתף כ-1,500 בכירים ממדינות האזור, והשאיפה היא לקדם את מותג המים הישראלי בשווקים מתעוררים אלה. "מדינות במרכז ומזרח אירופה דוגמת פולין, צ'כיה והונגריה שהצטרפו לא מזמן לאיחוד האירופי חייבות לשדרג את רמת ניהול משק המים ולעמוד בסטנדרטים חמורים של האיחוד האירופי בנוגע לטיפול בשפכים. לתעשייה הישראלית יש פתרונות ישימים וכלכליים שיכולים לענות על אתגרים אלה".
 
המושב הנו יוזמה של הנספחים המסחריים של משרד התמ"ת לאיחוד האירופי ופולין. מחברת התמ"ת נמסרי בנוסף כי פעילות זו היא חלק מהמהלך הכולל של קידום תעשיית המים הישראלית, המובל על ידי מנכ"ל משרד התמ"ת רו"ח גבריאל מימון העומד בראש וועדת ההיגוי הבין-משרדית.
 
הכנס הכלכלי של מרכז ומזרח אירופה יתקיים בתאריכים 5 עד 7 בספטמבר בעיר הקיט קרניצה שבדרום פולין. בכנס ישתתפו ראשי מדינות, שרים וגורמים בולטים מהסקטור הציבורי והפרטי במדינות אלה.