מונה צוות מטעם היצואנים לתמיכה ביצוא

שר התמ"ת ישי מינה את דוד ארצי ליו"ר צוות לבחינת כלי הסיוע ליצואנים בשל הידרדרות הדולר. הצוות יבחן את מגוון כלי הסיוע שניתן להעמיד לטובת היצואנים


00:00 ,29.04.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התמ"ת ישי מינה את דוד ארצי ליו"ר צוות לבחינת כלי הסיוע ליצואנים בשל הידרדרות הדולר. הצוות יבחן את מגוון כלי הסיוע שניתן להעמיד לטובת היצואנים
 
סגן ראש הממשלה ושר התמ"ת מר אלי ישי מינה את דוד ארצי, יו"ר מועצת המנהלים של מכון היצוא, ליו"ר צוות לבחינת כלי הסיוע ליצואנים בשל הידרדרות הדולר. כמו כן, ביקש השר את יו"ר המכון למנות צוות מקצועי שיסייע לו בגיבוש ההמלצות.
 
הצוות לתמיכה ביצוא בראשותו של דוד ארצי, אמור להגיש תוך חודש ימים המלצות לצעדים שראוי לנקוט בהם בתקופה זו, על מנת לסייע לאותם יצואנים שכושר התחרות שלהם נשחק, או ששולי הרווח שלהם נפגעו. על פי המלצת שר התמ"ת, יינתן דגש מיוחד ליצואנים מן הפריפריה, או ליצואנים ששולי רווח הבסיס שלהם במקטע הייצוא, הם צרים.
 
חברי  הצוות כוללים: דוד ארצי - יו"ר הצוות - יו"ר  מועצת המנהלים של מכון היצוא; אלישע ינאי - נשיא מוטורולה ויו"ר איגוד תעשיות האלקטרוניקה והמידע; רן טוטנאור - מנכ"ל טוטנאור ויו"ר התאחדות התעשיינים במרחב ירושלים; רן קרול, מנכ"ל אתגר ולשעבר הממונה על התקציבים במשרד האוצר; בועז הירש - ראש מינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת; פרופ' דני צידון - ראש חטיבת שוקי הון בבנק לאומי ומרצה בחוג לכלכלה באוניברסיטת תל-אביב; רפי ברנדר - ממינהל סחר-חוץ משרד התמ"ת; עו"ד דבי מילשטיין - ממשרד התמ"ת, לשכת היועץ המשפטי  ושאולי כצנלסון - סמנכ"ל מכון היצוא, שיכהן כמזכיר הצוות; יהודה (יודקה) שגב - מנכל התאחדות התעשיינים, יהיה חבר בצוות כמשקיף.
 
בהתאם לבקשת שר התמ"ת, יבחן הצוות את מגוון כלי הסיוע שניתן להעמיד לטובת היצואנים אשר כושר התחרות שלהם נפגע כתוצאה משחיקה בשער החליפין של השקל לעומת הדולר.