מומחים יפניים יסייעו לחברות הייטק ישראליות לחדור לשוק היפני

נח שני הציר הכלכלי של משרד התמ"ת בטוקיו: "אף שיצוא ההיי-טק ליפן גדל בשנה החולפת בשיעור מרשים של מעל 50%, סבורים במכון היצוא ובשגרירות בטוקיו כי לחברות הסטארט-אפ קשה לחדור לשוק היפני"


00:00 ,05.07.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

נח שני הציר הכלכלי של משרד התמ"ת בטוקיו: "אף שיצוא ההיי-טק ליפן גדל בשנה החולפת בשיעור מרשים של מעל 50%, סבורים במכון היצוא ובשגרירות בטוקיו כי לחברות הסטארט-אפ קשה לחדור לשוק היפני"
 
הארגון היפני העוסק בקביעת סטנדרטים בתחום התקשורת וקידום שימוש בטכנולוגיות מתקדמות  יסייע לחברות סטארט אפ ישראליות להתאים את הטכנולוגיות שלהם לשוק זה כמו גם לחבר אותם עם חברות יפניות מתאימות, כך מסר נח שני, הציר הכלכלי בשגרירות ישראל בטוקיו.
 
מדובר באירגוןMOBILE COMPUTING PROMOTION CONSORTIUM שנוסד לפני כ- 8 שנים ושפעילות בו 115 חברות יפניות מתחומי המידע והתקשורת. בנוסף לפעילות בתחום התקינה ופרוטוקולי תקשורת, יש לחברי האירגון עניין לבחון, לייעץ ולאמץ טכנולוגיות חדשות מתחום זה המצויות בישראל .
 
שני ציין כי בתאום עם מר יאיר אופק ,משנה למנכ"ל מכון היצוא, סוכם שמכון הייצוא יהיה הגוף הישראלי אשר יקדם את התוכנית בישראל והוא יהיה זה אשר יעשה את הסינון הראשוני של החברות הישראליות על פי הקריטריונים שיגדירו העמיתים היפנים.
 
לצורך טיפול בפניות הקים האירגון היפני ועדת מומחים בה חברים שבעה נציגי חברות יפניות ידועות אשר יספקו לפונים חוות דעת בדבר שימושים אפשריים לטכנולוגיה המוצעת והכוונה לאנשי קשר בחברות יפניות רלבנטיות. הועדה האמורה תתכנס אחת לחודש ואת דיוניה ילוו נציגי השגרירות .
 
נח שני מציין כי, אף שיצוא ההיי-טק ליפן גדל בשנה החולפת בשיעור מרשים של מעל % 50 , סבורים במכון היצוא ובשגרירות בטוקיו כי לחברות הסטארט – אפ קשה לחדור לשוק היפני בשל העלויות הגבוהות הכרוכות באיתור בעלי עניין בטכנולוגיה ובשל אילוצי השפה והתרבות העיסקית .
 
"החיפוש אחר מנגנון גישור מקצועי שעלותו סמלית נמשך מזה חודשים ואני שמח על שבעשייה משותפת אותר גורם מקצועי רלבנטי" מסביר יאיר אופק סמנכ"ל המכון הישראלי ליצוא ושת"פ בינלאומי הסבור כי פעילות חדשה זו תיצור עבור חברות ישראליות נגישות ישירה ואפקטיבית  לשוק היפני בו זוכה תעשיית ההיי -טק הישראלית להערכה רבה.