מדד מנהלי הרכש: ירידה של 5% במדד דצמבר

למרות הירידה שנרשמה רמתו עדיין גבוהה, הן יחסית לנתוני העבר והן בהשוואה בינלאומית. מדד מנהלי הרכש העולמי עלה בחודש דצמבר ב-1.3 נקודות


00:00 ,17.01.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

למרות הירידה שנרשמה רמתו עדיין גבוהה, הן יחסית לנתוני העבר והן בהשוואה בינלאומית. מדד מנהלי הרכש העולמי עלה בחודש דצמבר ב-1.3 נקודות
 
מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים וארגון מנהלי הרכש לחודש דצמבר 2009 רשם ירידה של 5 נקודות אחוז לרמה של 63.8% מרמה של 68.8% בחודש הקודם. זהו החודש השביעי ברציפות בו המדד נמצא מעל רמת ה- 50%, המבחינה בין התרחבות להתכווצות הפעילות במגזר היצרני. למרות הירידה שנרשמה החודש במדד רמתו עדיין גבוהה, הן יחסית לנתוני העבר והן בהשוואה בינלאומית. במרבית רכיבי המדד נרשמה החודש ירידה, אם כי בדומה לרמה הכללית של המדד רמתם נותרה גבוהה והן עדיין מצביעים על התרחבות בפעילות ובתעסוקה. רכיב מחירי חומרי הגלם, לעומת זאת, רשם החודש עלייה חדה.
 
מדד מנהלי הרכש העולמי, שמפרסם בנק JP Morgan, עלה בחודש דצמבר ב-1.3 נקודות אחוז לרמה של 55%. זהו החודש השישי ברציפות בו המדד העולמי מצביע על התרחבות בפעילות, והרמה הגבוהה ביותר שנרשמה מזה 44 חודשים.
 
במרבית המדינות בהן מתקיים הסקר נמצא המדד ברמה גבוהה המצביעה על התרחבות הפעילות במגזר היצרני. בין המדינות הבודדות בהן עדיין נרשמת מגמה של התכווצות ניתן לציין את ספרד והונגריה.
 
כלכלני בנק הפועלים: הנתונים מצביעים על המשך התבססות הצמיחה במשק הישראלי. מדד מנהלי הרכש אמנם ירד החודש ב-5 נקודות אחוז אך רמתו היא עדיין בין הגבוהות שנמדדו אי פעם, והיא משקפת ציפייה להמשך הגידול בפעילות.
 
האינדיקטורים הכלכליים שמפרסמת הלמ"ס מצביעים על גידול חד בייצור וביצוא התעשייתי, שהם במידה רבה תגובה לירידה החדה בפעילות שהחלה במחצית השנייה של 2008 עד אמצע 2009. שיעורי גידול אלו אינם בני- קיימא וצפויים לכן להתמתן באופן ניכר.