מבצע קדום מכירת מוצרי מזון כחול- לבן מתקיים בלוס אנג'לס, תחת הסיסמא "מזון משובח מישראל"

מבצע קדום מכירת מוצרי מזון תוצרת כחול-לבן מתקיים בימים אלו בלוס אנג'לס, במסגרת הקמפיין "מזון משובח מישראל" (FINE FOODS FRON ISRAEL). כך מסר חיליק אסיה, מנכ"ל המכון הישראלי ליצוא ולשיתוף פעולה בין-לאומי. המבצע שהחל ב-19 במרס, ימשך עד סוף החודש


00:00 ,25.03.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
מבצע קדום מכירת מוצרי מזון תוצרת כחול-לבן מתקיים בימים אלו בלוס אנג'לס, במסגרת הקמפיין "מזון משובח מישראל" (FINE FOODS FRON ISRAEL). כך מסר חיליק אסיה, מנכ"ל המכון הישראלי ליצוא ולשיתוף פעולה בין-לאומי. המבצע שהחל ב-19 במרס, ימשך עד סוף החודש.

אסיה הוסיף, כי המבצע יתקיים בכ-100 חנויות מזון, מרכולים וסופר מרקטים שונים ברחבי לוס אנג'לס, בינהן 56 חנויות של רשת "ראלפ'ס". חנויות אלו מפרסמות את הקמפיין ואת מיקומם של מוצרי המזון הישראלי על מדפי החנויות.

לכבוד המבצע, אומר אסיה, הופק מדריך מיוחד המציג את החנויות המוכרות את מוצרי המזון הישראלי. המדריך יופץ ב- 65 אלף עותקים בעיתונות היהודית המקומית. במסגרת המבצע יתקיימו פגישות של יצואני מזון ישראלי עם נציגי רשתות ,מפיצים ויבואנים אמריקאים בלוס אנג'לס.

מנכ"ל מכון היצוא הוסיף, כי מטרת המבצע היא להגדיל את יצוא המזון לארה"ב בכ- 30% לשנה.

יצויין כי אשתקד חלה ירידה של 8.4% ביצוא המזון לארה"ב והסתכם בכ- 70 מיליון דולר. מדובר בעיקר במוצרי מאפה, מוצרי בשר מעורב, יין ומשאות חריפים, פירות וירקות, מצות, מוצרי חלב וסויה, תחליפי בשר, דברי מתיקה ועוד.

אסיה ציין, כי FINE FOODS FROM ISRAEL הוא קמפיין שיווקי מיוחד, ראשון מסוגו, המקדם שורה ארוכה של מוצרי מזון ישראלים המיוצאים לארה"ב ונמכרים בחנויות וברשתות המזון המקומיות. הקמפיין מתנהל מול רשתות השיווק בארה"ב מאז חודש אוקטובר אשתקד, ונועד כאמור להגדיל את יצוא המזון לארה"ב.

עוד אמר, כי הפרוייקט מאורגן בארץ ע"י מכון היצוא הישראלי, בשיתוף עם הנספחויות המסחריות של ישראל בארה"ב, משרד התמ"ס, התאחדות התעשיינים ויצרני המזון המשתתפים בקמפיין, ובסיוע הפדרציה היהודית, לשכת המסחר של ישראל בדרום קליפורניה, מועצת נשיאי הארגונים היהודיים בארה"ב וארגונים נוספים.

אסיה הוסיף כי הפרוייקט כולל מסע פרסום בעיתונות יהודית וישראלית ל"מזון משובח מישראל", אתר אינטרנט המציג את החברות המשתתפות בפרוייקט ואת החנויות ברחבי ארה"ב בהן ניתן לקנות את התוצרת הישראלית (http://www.finefoodsisrael.com). האתר זוכה לכ- 75,000 כניסות בחודש. זהו פרוייקט מתמשך הזוכה לחשיפה בתערוכות המזון בארה"ב, בפסטיבלים למזון כשר וירידים יהודיים ובמסגרת הקהילות היהודיות הרבות בארה"ב.

בחודשים הבאים, אומר אסיה, ייחשפו החברות המשתתפות בפרוייקט במסגרת תערוכת מזון מיוחד בניו-יורק, בפסטיבל מזון כשר במסצו'סטס, בתערוכת המזון הכשר בניו יורק ובאירועים מקומיים נוספים.

בפרוייקט משתתפות 36 חברות מזון ישראליות כדלהלן: עלית, אסם, יוניליוור בסטפוד ישראל, זוגלובק, כרמל מזרחי, מבשלות בירה ישראל, מאפיית אנג'ל, תה ויסוצקי, מנעמים, יקבי רמת הגולן, כוורת יד מרדכי, יקבי בנימינה, אגודת הנוקדים, אגריניר, אגרקסקו, מחלבת אן אגטו, אגם הגליל, אחדות ב"מ, , ברט בע"מ, בייגל את בייגל, דורות מוצרי ירקות, האחים יצרני חטיפים, הוד חפר, השחר העולה, טעמיקו, יקב רקאנטי, כד בני דרום, מוצרי עוף טוב, מעדני יחיעם, מעדני מיקי, מצות אביב, קבוצת יבנה, קוסקוס מזון, קליית יוסי, שיבולת בע"מ, תעשיות מזון בעינת.

בארה"ב פועלים כ-100 יצואני מזון מישראל.