מבצע "זהב שחור"

הותר לפרסום כי בתום חקירה סמויה משותפת למחלקת החקירות של רשות המיסים וליחידה לאכיפה כלכלית במשטרה, שנמשכה כ – 4 חודשים, נעצרו ועוכבו הבוקר לחקירה, במבצע רחב היקף, 37 אנשים שהיו חברים, עפ"י החשד, בארגון פשיעה שפעל לגניבת דלק, מהילתו ומכירתו, השתלטו על תחנו


00:00 ,07.07.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

הותר לפרסום כי בתום חקירה סמויה משותפת למחלקת החקירות של רשות המיסים וליחידה לאכיפה כלכלית במשטרה, שנמשכה כ – 4 חודשים, נעצרו ועוכבו הבוקר לחקירה, במבצע רחב היקף, 37 אנשים שהיו חברים, עפ"י החשד, בארגון פשיעה שפעל לגניבת דלק, מהילתו ומכירתו, השתלטו על תחנות דלק וכן ביצעו עבירות מס בהיקף של מאות מיליוני ₪.
 
עפ"י החשד בראש הארגון עמד אדם בשנות הארבעים, תושב מרכז הארץ.
 
מדובר בארגון פשיעה, בו לחברים תפקידים מוגדרים. בנוסף לראש הארגון יש מנהל כספים, מנהל חשבונות, אנשי ביצוע, מוציא לפועל, אחראי על גביית חובות, אחראי על הלבנת הון, אחראים על חשבוניות פיקטיביות ואנשי קש.
 
עפ"י החשד, במסגרת הפעילות נהגו החשודים לרכוש דלק מחברות שונות, למהול אותו בחומרים אחרים באתרי מהילה שברשותם ולמכרו לציבור בתחנות דלק שברשותם. דלק זה שווק על ידם, בין השאר, גם לתחנות דלק אחרות ולחברות אחרות. כמו כן השתלטו החשודים על תחנות דלק באמצעות חברות קש.
 
פעילות זו התבצעה, עפ"י החשד, תוך התחמקות מתשלומי מסי בלו, מע"מ, ומס הכנסה לרשות המיסים והעלמת הרווחים באמצעות חשבוניות פיקטיביות. זליגת הכספים מהקופה הציבורית נאמדת במאות מיליוני ₪.
 
כמו כן חשודים חברי הארגון בפעילות בארגון פשיעה, בעבירות הלבנת הון, בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ובקשירת קשר לביצוע העבירות.
 
במבצע נטלו חלק למעלה מ – 200 חוקרי רשות המיסים ומעל 400 אנשי משטרה: יחידות החקירות של רשות המיסים בישראל בתל אביב, ירושלים, חיפה, באר שבע והיחידה למודיעין שטח וחקירות וכן שוטרי היחידה לאכיפה כלכלית של המשטרה, מג"ב ותגבורים ארציים.
 
במהלך המבצע נתפסו נכסים שונים של החשודים ובהם מיכליות דלק, כלי רכב, מחשבים, מסמכים, שיקים. כמו כן הוקפאו חשבונות בנקים רבים.
 
יודגש כי מדובר במבצע המשותף לכל רשויות אכיפת החוק: רשות המיסים בישראל, משטרה, משרד המשפטים ומשרד התשתיות. מבצע שמטרתו לתקוף את הנושא בהיבטים השונים על מנת למוטט את התשתית הכלכלית של הארגון.