מאסר בפועל למבריח סיגריות במסווה של צעצועים

הנאשים הגישו רשימון כוזב בו הוצהר כי הטובין המיובאים הם צעצועים בעוד המכולה הילכה כ-460 אלף חפיסות סיגריות מתוצרת חוץ כאשר מסי היבוא החלים עליהן נאמדים בכ-5.7 מיליון שקל


00:00 ,17.05.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

הנאשים הגישו רשימון כוזב בו הוצהר כי הטובין המיובאים הם צעצועים בעוד המכולה הילכה כ-460 אלף חפיסות סיגריות מתוצרת חוץ כאשר מסי היבוא החלים עליהן נאמדים בכ-5.7 מיליון שקל
 
בית משפט השלום באשדוד, כבוד השופט חיים חדש, גזר לאחרונה את דינם של חברת התקווה יבוא ושיווק צעצועים בע"מ מאשקלון ובעל המניות בחברה ומנהלה, גבריאל מירילאשווילי, בן 34 מאשקלון, שהודו והורשעו בכתב האישום המותקן במסגרת הסדר טיעון שייחס להם עבירות על פקודת המכס.
 
מירילאשווילי ירצה 11 חודשי מאסר בפועל, 12 חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים שלא יעבור עבירות בהן הורשע בתיק למעט הברחת טובין, 6 חודשי מאסר על תנאי לשלוש שנים שלא יעבור עבירה של הברחת טובין, וישלם קנס כספי בסך 60 אלף שקל או 600 ימי מאסר תמורתו.
 
לפי כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד ציפי משה מהיחידה המשפטית הארצית לתיקי מכס ברשות המסים בישראל, ביוני 2002 הגישו הנאשמים לפקידי המכס רשימון יבוא בו הוצהר בכזב כי הטובין המיובאים הם צעצועים. בבדיקת המכולה נמצא כי הכילה בקדמתה 89 קרטונים של צעצועים ואילו מאחור נמצאו 918 קרטונים ו-46 פקטים של סיגריות, סך הכל 459,460 חפיסות של סיגריות מסוג מרלבורו ומרלבורו לייט. מדובר בסיגריות תוצרת חוץ שלא שולמו בגין יבואן מסי היבוא החלים עליהן.
 
הנאשמים סיווגו בכזב את הטובין כ"בובות" אשר מסי היבוא החלים עליהם נמוכים ועומדים על 21,445 שקל, בעוד מסי היבוא החלים על הסיגריות המוברחות עומדים על כ-5,693,995 שקל.
 
בית המשפט ציטט מדברי בימ"ש המחוזי בע.פ 70174/04 בדבר "הקלות הכמעט בלתי נסבלת של ביצוע עבירות מסוג זה והקושי באיתורן ובגילוין. כל מערכת היחסים בין שלטונות המדינה ליבואנים, ככל שהדבר אמור במכס ובתיאום המסים בכלל, מושתתת במידה רבה על בסיס של אמון, שעל כן היבואן הוא המסווג את הטובין שאותם הוא מייבא... הנזק שנגרם הוא לא רק לאוצר המדינה, למרות שזהו הנזק הישיר הנראה לעין. הנזק הוא בדמורליזציה שפעילות מסוג זה יוצרת בשוק כולו. קשה מאוד לכל היבואנים והסוחרים הישרים להתמודד בהורדת המחירים שנובעת מכך שהמערער מרמה את שלטונות המס במסים שהוא משלם, בעוד שהם משלמים את שיעור המס הקבוע בחוק כדת וכדין".