מאות מבקרים סינים השתתפו באירוע שיזמה הנספחות הכלכלית בבייג'ינג

מעל ל-350 מפיצים, קניינים ונציגי תקשורת סיניים השתתפו באירוע "החוויה הישראלית" על מנת לבחון מקרוב את מיטב מוצרי הצריכה מישראל


00:00 ,01.08.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

מעל ל-350 מפיצים, קניינים ונציגי תקשורת סיניים השתתפו באירוע "החוויה הישראלית" על מנת לבחון מקרוב את מיטב מוצרי הצריכה מישראל
 
בשבוע האחרון גדשו יותר מ- 350 מפיצים, קניינים ונציגי תקשורת סיניים מועדון פופולרי בבייג'ינג כאשר באו לבחון מקרוב מוצרי צריכה ישראלים משובחים בהם יינות, שמן זית, פרי הדר, מוצרי קוסמטיקה מים המלח ועוד.
 
האירוע, שנקרא "החוויה הישראלית" (experience Israel"), הופק על ידי הנספחות הכלכלית של משרד התמ"ת בסין בשיתוף מכון היצוא הישראלי, והשתתפו בו נציגי היקבים כרמל, רמת הגולן, ברקן, רקאנטי, בנימינה וחברות נוספות בתחום המזון ומוצרי צריכה כגון, תנופורט, גניר, פריגת, זיתא, וספא קוסמטיקס.
 
"אינני מופתע שלישראל יש יינות מצוינים: מדינה כה קטנה אשר הצליחה לבסס חקלאות בעלת שם עולמי חייבת גם לייצר יינות משובחים", כך אמר אחד המפיצים הסינים הגדולים שהשתתף באירוע. מפיץ אחר הוסיף כי "אומנם השוק הסיני נשלט על ידי יינות מצרפת ואיטליה, אך בהחלט יש מקום גם ליינות ישראלים. ישראל, להבדיל ממדינות קטנות אחרות בעולם, היא מותג מוכר בסין".
 
ההערכה הרווחת כיום היא כי שכבת הצרכנים המתוחכמת ובעלת היכולת הכלכלית מונה כ-140 מיליון סינים. עד -2015 צפויה שכבה זו לגדול לכ-300 מיליון איש. מעגל הצריכה המרכזי מתמקד כיום בארבע הערים הגדולות: בייג'ינג, שנחאי, גואנגג'ואו ושנזן, אך המעגל מתרחב לאחרונה לערי בירה של פרובינציות נוספות. גם הביקוש למוצרי יבוא בתחום המזון הולך וגובר, הן בשל פתיחות רבה יותר לטעמים חדשים, והן מכיוון שהאוכל המיובא נתפס כבטוח יותר ובריא יותר.
 
האירוע הינו פרי יוזמתה של גב' איריס ארבל, הנספחת המסחרית של משרד התמ"ת בסין. גב' ארבל חיפשה דרך מקורית למשוך את תשומת לב הסינים למוצרים הישראלים. "המפיצים והקניינים הסיניים הם קהל מחוזר מאוד על ידי כל העולם", אמרה גב' ארבל; "על מנת לזכות בתשומת לבם היינו חייבים לחשוב על קונספט ייחודי. בחרנו מקום במועדון יוקרתי בעיצוב פיליפ סטארק, ובחרנו תמהיל של החברות המשתתפות, באופן שישקף את הייחוד של מה שיש לישראל להציע. מבחינת סינים רבים, ישראל היא מקום מסתורי וקסום ולכן שם האירוע ואופיו מאוד דיברו אל לבם. החדירה לשוק הסיני היא אמנם תהליך ארוך ומורכב, אך חברות אשר חושבות לטווח ארוך מגדילות את סיכויי הצלחתן בשוק זה."
 
ממינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת נמסר כי הסחר עם סין ממשיך לצמוח במהירות. בשנת 2006 עמד היצוא הישראלי לסין על היקף של כ-943 מיליון דולר, בעוד היבוא מסין עמד על 3.2 מיליארד דולר. ביצוא לסין בולטים ענפי ההייטק, האלקטרוניקה והתקשורת (35% מהיצוא בסך הכל), בעוד שביבוא בולטים מוצרי צריכה כגון טקסטיל והנעלה (23% מהיבוא) ומכונות ומכשירים חשמליים (21% מהיבוא).