מאות אנשי עסקים מהארץ ומחו"ל באסיפה השנתית של איגוד לשכות המסחר

אתמול קיימה לשכת המסחר תל-אביב קיימה את האסיפה הכללית ה- 45, בה השתתפו כ- 600 בכירי משק ואנשי עסקים מהארץ ומחו"ל. באסיפה נשאו דברים, אוריאל לין, נשיא הלשכה, מ"מ רוה"מ- אהוד אולמרט, ח"כ בנימין נתניהו ונגיד בנק ישראל- סטנלי פישר


00:00 ,21.09.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

אתמול קיימה לשכת המסחר תל-אביב קיימה את האסיפה הכללית ה- 45, בה השתתפו כ- 600 בכירי משק ואנשי עסקים מהארץ ומחו"ל. באסיפה נשאו דברים, אוריאל לין, נשיא הלשכה, מ"מ רוה"מ- אהוד אולמרט, ח"כ בנימין נתניהו ונגיד בנק ישראל- סטנלי פישר.
 
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, פתח את האסיפה בדברי ברכה. לאחריהן ציין בסיפוק שמספר חברי הלשכה גדל, מאז 2003, בכ- 50% וכי נוספו 15 חטיבות חדשות לאיגוד ועמותות. "זה מעיד על הדינמיקה של המשק הישראלי שמתפתח, מסתעף ושממשיך לצמוח", אמר.
 
לין ציין שצמיחה ותעסוקה שלובים זה בזה. "אם המגזר העסקי לא צומח – לא תתרחב התעסוקה. ואם זה לא יקרה, לא נממש את היעדים הכלכליים והחברתיים שאליהם שואפים". הוא ציין שבעבר היתה מדיניות מכוונת, שגוייה לטעמו, של קידום מגזר הייצור, על פני מגזר המסחר והשרותים שתופס כיום כ- 63% מכלל המשק. לדבריו, מדיניות זו היתה שגוייה ויש ליצור תנאים שיאפשרו צמיחה של המגזר העסקי ובכך תבוא הצמיחה.
 
"אי אפשר לבנות צמיחה על ידי עידודים ותמריצים. יש לתת זאת בפריפריה אך זו לא הדרך שתנחה את המדיניות הכלכלית. יש להנהיג מדיניות כלכלית שיוויונית המתמקדת בשיפור התנאים שעליהם בנוי המגזר העסקי כולו", סיכם לין.
 
 
אולמרט: יש להמשיך במדיניות של משמעת פיסקלית
 
מאות אנשי עסקים מהארץ ומחו"ל באסיפה השנתית של איגוד לשכות המסחרלאחריו דיבר מ"מ רוה"מ ושר האוצר והתמ"ת אהוד אולמרט. "אנו לא אוהבים שמדיחים ראש ממשלה מכהונתו. יש לישראל ראש ממשלה. קוראים לו אריאל שרון. אני מתכוון לכהן כשר האוצר עד תום הקדנציה של הממשלה בראשות אריאל שרון מנהיג הליכוד", טיהר אולמרט בדבריו את האוירה הפוליטית.
 
השר אולמרט אמר כי האופק המדיני הוא זה שמשנה אווירה, יותר מומנטום ומפיח תקוה. "זה פותח דלתות, יוצר הסכמי סחר, פותח שערים שהיו נעולים בפנינו על ידי מדינות שסירבו להכיר בנו, הוא מביא תיירים ומבקרים, תורם לשינוי האוירה הפנימית ויוצר תחושה של סיכוי שמביא להשקעות. זה מביא להגברת התעסוקה. ממשלת ישראל תמשיך לעשות כל מאמץ לשמור על האופק המדיני".
 
לדברי אולמרט, השנתיים האחרונות אופיינו במשמעת פיסקלית שהממשלה הקפידה עליה וזה יצר יציבות והקרין משמעת. "נמשיך להקפיד על המשמעת הפיסקלית גם בשנים הבאות". השר אולמרט גם התייחס לבעיות החברתיות. לדבריו, הצעדים שנקטה הממשלה בהיבט הכלכלי היו טובים אך הממשלה לא תמיד היתה עירנית למחיר החברתי שהיא גבתה. לדבריו, יש פתח כלים לטיפול בבעיות החברתיות, צריך להוריד מיסים וצריך להבטיח שפירות הצמיחה יגיעו לכל שכבות האוכלוסיה.
 
אולמרט ציין שהממשלה תמשיך לפעול להקל על ההליכים הביורוקרטיים והחסמים שמשפיעים על המסחר עם מדינות העולם. הוא ציין שבכוונתו להשלים את השיחות לקראת יישום אס"ח עם גוש המרקוסור ובכך להגיע להסכמי סחר חופשי עם שלוש הגושים המרכזיים: NAFTA, האיחוד האירופי ומרקוסור.
 
 
ח"כ נתניהו: המפתח לצמיחה – התרת חסמים
 
מאות אנשי עסקים מהארץ ומחו"ל באסיפה השנתית של איגוד לשכות המסחרלאחר השר אולמרט, עלה ח"כ בנימין נתניהו לשאת דברים. הוא הציג את התיזה שלפיה ישראל מייצרת יותר מוצרים מבוססי ידע, ביחס לגודלה, מכל מדינה אחרת. "אם אנו כל כך חכמים, למה אנו לא כל כך עשירים? ", שאל נתניהו את הנוכחים בפליאה.
 
לטענת נתניהו, המפתח לצמיחה טמון התרת החסמים המונעים תחרות שמובילה לצמיחה, להגדלת הפריון ולרווחה כלכלית.
 
לדבריו, לישראל קיימת טכנולוגיה מתקדמת ומדע מפותח, אך קשה לממש זאת כאשר ישנם חסמים. "כשמסתכלים על מדינות שהצליחו – כולן הגדילו את דרגות החופש והתחרות בכלכלה. הן צימצמו את נטל המסים וגודל הממשלה ופרקו מונופולים. זה נותן לנו להבין את החשיבות של מגזר המסחר והשרותים", הוסיף.
 
לדבריו, כדי להגדיל את התל"ג, יש להגדיל את התחרות בתוך מגזר המסחר והשרותים. "צריך מדיניות של רפורמות, תחרות, הפרטה, מעבר מקצבאות לעבודה", סיכם ח"כ נתניהו.
 
 
סטנלי פישר: יש להמשיך ברפורמות והפרטות
 
מאות אנשי עסקים מהארץ ומחו"ל באסיפה השנתית של איגוד לשכות המסחרנגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, אמר כי הממשלה קידמה רפורמות מאד חשובות בשנים האחרונות ויש להמשיך ברפורמות נוספות. לדבריו, יש להמשיך בקביעת מסגרת תקציבית רב שנתית עם יעדים ברורים.
 
גם פישר, כמו קודמיו, נגע בנושא החברתי. הוא ציין את החשיבות לטפל בנושאים חברתיים. להערכתו, המשק הישראלי צפוי לצמוח ב- 2005 בכ- 4.5%.
 
 
את האסיפה נעלו בחירות ל- 11 מושבים בנשיאות הלשכה, עליהם התמודדו 15 אנשי עסקים. אריה זייף, מנכ"ל חברת דובק, נבחר במקום הראשון וימשיך בתפקידו כסגן נשיא איגוד לשכות המסחר. שאר הנבחרים הם אורן שחור, נשיא קבוצת חברות קו צינור אילת אשקלון; ראובן שליסל, מנכ"ל משותף בליימן שליסל בע"מ; רם שביט, מנכ"ל נייצ'רס סנשיין פרודקטס (ישראל) בע"מ; מירה אלטמן, מנכ"ל מרכז הקונגרסים הבינלאומי (בנייני האומה) ירושלים; עמיעד ליפשיץ, מנכ"ל לינוע לוגיסטיקה ושינוע מטענים; שמואל פרנקל, מנכ"ל אפסילון בית השקעות בע"מ; נחמה רונן, יו"ר ממ"ן; אתי וידבסקי, מנכ"ל זואי קום בע"מ; צביקה עמית, מנכ"ל ליעד; סולי סקאל, מנכ"ל קבוצת סקאל.
 
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, ציין כי זוהי נבחרת המוסיפה כבוד וחוזק ללשכות המסחר ולמגזר העסקי כולו. "נמשיך לייצג, ביתר עוצמה, את האינטרסים של המגזר העסקי כולו ללא כל אפליות או העדפות סקטוריאליות".
 
במסגרת הארוע גם חולקו פרסי הלשכה למצוינות בעסקים לשנת 2005 לחברות - אגרקסקו, סאנריידר, איקאה ישראל וכפר השעשועים.