מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת והתקשורת, אהוד אולמרט, יארח מחר את השר לסחר חוץ של איטליה, אדולפו אורסו

מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת והתקשורת, אהוד אולמרט יארח מחר (יום ב') את השר לסחר חוץ של איטליה, אדולפו אורסו. השר האיטלקי מגיע בראש משלחת עסקית של כ-50 אנשי עסקים מובילים ממגוון תחומי התעשייה באיטליה, אשר מעוררת עניין רב בקרב חברות ישראליות


00:00 ,14.12.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
בביקור ידונו בשיתוף הפעולה בין ישראל לפלשתינים ע"י קידום מיזמים משותפים במעורבות איטלקית

מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת והתקשורת, אהוד אולמרט יארח מחר (יום ב') את השר לסחר חוץ של איטליה, אדולפו אורסו. השר האיטלקי מגיע בראש משלחת עסקית של כ-50 אנשי עסקים מובילים ממגוון תחומי התעשייה באיטליה, אשר מעוררת עניין רב בקרב חברות ישראליות.

במהלך הביקור מתוכנן מפגש לשת"פ טרילטראלי ישראלי-פלשתינאי-איטלקי, במרכז הכנסים נוטרדאם בירושלים. במפגש ישתתפו השר אולמרט, השר האיטלקי אורסו ומנכ"ל משרד הכלכלה הפלשתינאי ד"ר סאאב במיה. כמו כן במפגש ישתתפו אנשי עסקים ישראליים, איטלקים ופלשתינאים אשר ידונו בשיתופי פעולה בתחום התשתיות, חקלאות, תקשורת וטכנולוגיות מידע, תוכנה, אנרגיה, טכנולוגיה סביבתית (כולל ניהול מים ופסולת) ותרופות. בהמשך יתקיימו פגישות אישיות בתחומים הנ"ל.

ביקורו של השר האיטלקי הינו ביקור גומלין לביקורו של השר אולמרט באוקטובר ברומא, ומצטרף לביקורים רבים של שרים איטלקים ושל סגן ראש הממשלה פיני במהלך ששת החודשים האחרונים בהם שימשה איטליה כנשיאת האיחוד האירופי.

השר אולמרט מציין כי מטרת הביקור הינה יצירת שיתופי פעולה בין חברות איטלקיות לישראליות ובין חברות איטלקיות, ישראליות ופלשתיניות במשותף. כמו כן, הביקור בא לחזק את הקשר בין גורמים ממשלתיים ועסקיים משתי המדינות.

ממינהל סחר חוץ בתמ"ת מציינים את הקשרים החמים בין המדינות אשר מתבטאים בגידול ביצוא הישראלי לאיטליה מאז תחילת השנה והגידול בהשקעות ההדדיות.

במהלך הביקור יערך מפגש ביליטראלי ישראל – איטליה במכון ווייצמן , בו ייפגשו חברות ישראליות עם חברות איטלקיות במגוון רב של תחומים. מטרות המפגשים הינן קידום שיתוף הפעולה בין ישראל לפלשתינים ע"י קידום מיזמים משותפים במעורבות איטלקית.
מנתוני הסחר בחודשים ינואר – אוקטובר 2003 עולה כי היצוא לאיטליה הסתכם ב- 593 מיליון דולר לעומת 571 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב- 2002, עלייה של כ- 3.8%. היבוא מאיטליה הסתכם ב- 1.139 מיליארד דולר לעומת 1.260 מיליארד דולר בתקופה המקבילה ב-2002 ירידה של 9.6%.