לשכת המסחר עתרה לבג"צ: מועצת הצמחים נוקטת במדיניות פסולה

איגוד לשכות המסחר עתר היום לבג"צ, בשם איגוד מגדלי הפרחים, כנגד פעולותיה המפלות של מועצת הצמחים, שהינה הגוף הסטטוטורי המסדיר את ענף הפרחים בישראל. לטענת האיגוד, במסגרת פעילויות אלו המועצה מוחקת את העותר כליל מתודעת מגדלי הפרחים ופוגעת קשות בחברי האיגוד


00:00 ,02.05.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

לטענת לשכת המסחר מועצת הצמחים מעדיפה את ארגון מגדלי הפרחים וצמחי הנוי על חשבון המגדלים באיגוד מגדלי הפרחים
 
איגוד לשכות המסחר עתר היום לבג"צ (תיק 4169/05) בשם איגוד מגדלי הפרחים, החבר באיגוד לשכות המסחר, כנגד פעולותיה המפלות של מועצת הצמחים (ובשמה הקודם, מועצת צמחי הנוי), שהינה הגוף הסטטוטורי המסדיר את ענף הפרחים בישראל. לטענת האיגוד, במסגרת פעילויות אלו המועצה מוחקת את העותר כליל מתודעת מגדלי הפרחים ופוגעת קשות בחברי האיגוד.
 
העתירה מוגשת ע"י היועצים המשפטיים של איגוד לשכות המסחר, עו"ד עינת ברכה ועו"ד שלומי לויה.
 
לטענת לשכת המסחר, מועצת הצמחים נוקטת במדיניות פסולה של שיתוף פעולה עם ארגון מגדלי הפרחים וצמחי הנוי. שכן, עפ"י הנטען, ארגון זה מתחרה באיגוד מגדלי הפרחים. כמו כן, נטען כי המועצה "פועלת בניגוד גמור לכללי המשפט הציבורי המנהלי, ובדרך שיש בה משום פגיעה בחופש התחרות בענף הפרחים בכלל, ובעותר בפרט, וכן בחופש ההתארגנות של העותר".
 
עו"ד ברכה הדגישה כי "מדובר במגמה מתמשכת על פיה המועצה מקדמת ומעדיפה ארגון וולונטרי מסוים על פני ארגון מתחרה לו במשוא פנים שלא כדין".
 
בעתירה הובאו מספר דוגמאות להפליית מועצת הצמחים. הדוגמא הראשונה מתייחסת לשיתוף הפעולה עם העיתון שמוציא ארגון מגדלי הפרחים וצמחי הנוי: מהעתירה עולה כי המועצה נקטה בשיתוף פעולה פסול בהוצאת עיתון ביחד עם ארגון מגדלי הפרחים וצמחי הנוי, "עולם הפרח". לטענת לשכת המסחר, שיתוף הפעולה נעשה בגלוי במתן שירותי עריכה, שימוש בלוגו המועצה והוספת סממנים גראפיים אחרים שמזהים למעשה את עיתון הארגון כהמשך של עיתון המועצה. עוד נטען שברשימת עורכי עיתון הארגון מופיע שמו של יעקב סיטון, המכהן בתפקיד משנה למנכ"ל מועצת הצמחים.
 
בדוגמא נוספת מוצגת כביכול אפליה בזימונים לאירועים מקצועיים: בעתירה נטען כי המועצה מזמינה נציגים מהארגון להופיע בכנסים ותערוכות ומתעלמת מנציגי איגוד מגדלי הפרחים. כמו כן, נטען כי במודעות החסות של המועצה לשוק הפרחים, שיתקיים בקרוב בת"א, מופיע שמו של הארגון לצד שמה של המועצה, כדוגמא נוספת לשיתוף פעולה פומבי ולטענת הלשכה גם פסול בין המועצה והארגון.