לשכת המסחר ישראל-אסיה פירסמה מדריך מקיף לאנשי עסקים הסוחרים עם הודו

לשכת המסחר ישראל-אסיה מפיצה בימים אלה מדריך מפורט וראשון מסוגו לאנשי עסקים הסוחרים עם הודו. המדריך נכתב בסיוע לשכת המסחר ישראל-הודו ושגרירות הודו בישראל והוא חלק מפעילות הלשכה לקידום הקשרים העסקיים והמסחריים עם מדינות אסיה


00:00 ,28.03.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
המדריך כולל מידע מפורט על האפשרויות העסקיות בהודו והתמריצים ליזמים

לשכת המסחר ישראל-אסיה מפיצה בימים אלה מדריך מפורט וראשון מסוגו לאנשי עסקים הסוחרים עם הודו. המדריך נכתב בסיוע לשכת המסחר ישראל-הודו ושגרירות הודו בישראל והוא חלק מפעילות הלשכה לקידום הקשרים העסקיים והמסחריים עם מדינות אסיה.

נשיא לשכת המסחר ישראל-אסיה, דב מישור, לשעבר מנכ"ל משרד התעשייה והמסחר, אמר, כי בחלוף 11 שנים של יחסים דיפלומטיים ומסחריים בין שתי המדינות, בהן גדל הסחר ההדדי מרמה של כ- 200 דולר מיליון לשנה לרמה של 1.2 מיליארד דולר, יש צורך בהתמקצעות של הקשרים העסקיים והמסחריים. לדבריו, המדריך החדש נועד לקדם את הקשרים העסקיים והמסחריים בין ישראל להודו ולאפשר לאנשי עסקים משתי המדינות למצות טוב יותר את היתרונות היחסיים של שתי הכלכלות. המדריך אמור לסייע לחברות ישראליות בייעוץ ובהכוונה בכל הקשור לקשירת יחסים עסקים עם חברות הודיות, או לאפשר שיפור של קשרים עסקיים קיימים.

המדריך לאנשי עסקים בהודו כולל מידע כללי רב על הודו, פרופיל כלכלי לשנים 2002-2003, מידע על סחר החוץ ההודי, נתונים מקיפים על מערכת הבנקאות והמיסוי, לרבות מידע מפורט על הבנקים במדינות השונות, בנקאים מולאמים ובנקים בסקטור הפרטי, ומידע על אפשרויות שינוע ימי וספנות, תחבורה אווירית, ימית ויבשתית, לרבות שדות תעופה בינלאומיים ונמלי ייבוא עיקריים.

כן כולל המדריך מידע ו"טיפים" על האקלים, התרבות העסקית בהודו, המשטר, מערכות הממשל והפוליטיקה הפנימית. פרק שלם במדריך מוקדש לסקירת יחסי המסחר בין ישראל והודו. חלק אחר במדריך כולל הדרכה מפורטת לגבי הקמת עסקים בהודו, ובכלל זה התמריצים הניתנים להשקעות זרות. בחלק האחרון כולל המדריך רשימה מפורטת של משרדי רואי חשבון מובילים, איגודים וארגונים עסקיים, קישורים חשובים ומארגני תערוכות.