לשכת המסחר ישראל-אסיה: סגירת הקונסוליה בבומבי תפגע קשות באינטרסים הכלכליים של ישראל

לשכת המסחר ישראל-אסיה פנתה בקריאה דחופה לשר החוץ, סילבן שלום


00:00 ,21.07.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
הלשכה ביקשה משר החוץ, סילבן שלום, לשקול מחדש את סגירת הקונסוליה

לשכת המסחר ישראל-אסיה פנתה בקריאה דחופה לשר החוץ, סילבן שלום, שלא לסגור את הקונסוליה הישראלית בעיר בומביי שבהודו.

נשיא לשכת המסחר ישראל-אסיה, דב מישור, הצביע על חשיבות הקונסוליה ואמר כי סגירתה עלולה לגרום לנזק כלכלי כבד לאינטרסים של ישראל. לדבריו, הודו היא כיום אחד משוקי היעד המרכזיים של מדינת ישראל, עם היקפי מסחר שגדלים בהתמדה מדי שנה וזאת במגוון רחב של תחומים. מאז כינון הקשרים הדיפלומטיים והמסחריים בין שתי המדינות לפני כעשר נעשתה קפיצת דרך ענקית כאשר היקף הסחר גדל פי-שישה. בומביי היא המרכז העסקי הראשי של הודו וקיום נציגות ישראלית חשוב ביותר לפיתוח מתמשך של היחסים העסקיים של ישראל עם מדינת ענק זו.

מישור הוסיף: "אנו עדיין רחוקים מאוד ממיצוי הפוטנציאל ומלוא האפשרויות ביחסי הסחר עם הודו וחשוב מאוד שדווקא בשנים אלה של פריצה מהירה לשוק ההודי תישמר הנוכחות החיונית כל כך בבומביי. דווקא על רקע ההאטה הגלובלית יש חשיבות רבה למיצוי הפוטנציאל העסקי בסחר עם ארצות שלא נמנו עד לפני עשור על יעדי סחר החוץ של ישראל ובראשן הודו."

לדברי מישור, שכיהן בעבר כמנכ"ל משרד התמ"ס, הודו וישראל מתמודדות עם בעיות דומות כמו מלחמה בטרור ומאבק במידבור ושתיהן שואפות לפיתוח תעשייתי גבוה בתחומי האלקטרוניקה, ההיי-טק והחלל. לנוכחות הישראלית בארץ זו ישנה חשיבות קריטית בהגברת ובהעצמת שיתוף הפעולה בין שתי המדינות, הן במישור המדיני והן במישור הכלכלי.