לשכת המסחר ישראל-אסיה והשגרירות הסינית יקיימו סמינר על השקעות ושיתוף פעולה בסין

לשכת המסחר ישראל-אסיה ולשכת המסחר ישראל-סין הפועלת במסגרתה, בשיתוף עם שגרירות סין בישראל, יקיימו ב-18.5.2004 סמינר מיוחד על השקעות ושיתופי פעולה בסין. אורח הכבוד בסמינר יהיה מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת, אהוד אולמרט, וישתתפו בו גם שגריר סין בישראל ומרצים-אורחים מס


00:00 ,09.05.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
לשכת המסחר ישראל-אסיה ולשכת המסחר ישראל-סין הפועלת במסגרתה, בשיתוף עם שגרירות סין בישראל, יקיימו ב-18.5.2004 סמינר מיוחד על השקעות ושיתופי פעולה בסין. אורח הכבוד בסמינר יהיה מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת, אהוד אולמרט, וישתתפו בו גם שגריר סין בישראל ומרצים-אורחים מסין.

נשיא לשכת המסחר ישראל-אסיה, דב מישור, אמר, כי הרקע המיידי לסמינר הוא נסיעתו הקרובה של השר אולמרט לסין בראש משלחת כלכלית ומסחרית גדולה והצורך לעמוד על פוטנציאל הסחר ההדדי ואפשרויות ההשקעה בסין.

דב מישור ציין, כי סין הינה בעלת קצב הפיתוח הכלכלי המואץ ביותר כיום, לא רק באזור אסיה, אלא בעולם כולו. בכך נודעת לה השפעה מרחיקת-לכת על הכלכלה הגלובלית כולה. שיעור הצמיחה השנתי בסין עומד על 9% ובשנה שעברה זרמו אליה השקעות (סחורות והון) בהיקף של יותר מ-50 מיליארד דולר. סין היא גם אחת מהיבואניות הגדולות של סחורות ושירותים מהמערב.

לדברי דב מישור, שכיהן בעבר כמנכ"ל משרד התעשייה והמסחר, מאז כינון הקשרים הדיפלומטיים בין סין וישראל לפני למעלה מעשר שנים התרחבו מאוד יחסי הסחר בין שתי המדינות והדבר נמשך מאז באופן עקבי. שיתוף הפעולה הכלכלי בין שתי המדינות הולך ומתהדק ומתרבות ההשקעות המשותפות במיוחד בתחומי הכימיה, האלקטרוניקה, עיבוד מזון, חקלאות, אלקטרוניקה ותקשורת, תכשיטים ויהלומים. דבר מישור ציין, כי מבחינת ישראל הבשילו התנאים להשקעות ולפיתוח בסין וזאת נוכח היציבות הפוליטית בארץ זו והאווירה הנוחה הקיימת בה לניהול עסקים.

מישור הדגיש, כי גם הצטרפותה של סין לארגון הסחר העולמי (WTO) הופכת אותה ליעד עסקי בעל פוטנציאל עצום ליצואנים הישראלים וזאת כתוצאה מצירוף של כמה גורמים ובהם: ביטול מכסי מגן על סחורות, קיטון הסיכון למשקיעים, הסרת המגבלות על פתיחת חברות סחר עצמאיות והאפשרות להשתתף בפעילות למתן שירות בסין עצמה. גם ההכנות לקראת אולימפיאדת בייג'ינג ב-2008, הופכת אתה ליעד השקעה מועדף.

מנהל תחום אסיה במינהל לסחר חוץ במשרד התמ"ת, עמירם הלוי, ציין, כי ההערכות ל- 2004 מצביעות על המשך הגיאות הכלכלית בסין כתוצאה מהמשך ירידת המכסים ויישום רפורמות מבניות בסין וכן מהמשך הגידול בכלכלה הסינית וביצוע פרויקטים בהיקף גדול כהכנה לאולימפיאדה ולתערוכת "אקספו 2010".

עמירם הלוי מסר, כי היצוא הישראלי לסין, כולל יהלומים, גדל ברבע הראשון של שנת 2004 ב- 14% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, מ- 141 מיליון דולר ל-161 מיליון דולר. עיקר הגידול נרשם ביצוא של מכונות ומכשירים (44% מהיצוא ו- 68% גידול) ומתכות (6% מהיצוא 85% גידול). גם היבוא מסין גדל בתקופה זו ב- 42% ל –299 מיליון דולר, כתוצאה מגידול ביבוא טקסטיל (23% מסך היבוא 43% גידול) מכונות ומכשירים (25% מסך היבוא ו- 40% גידול). סין לבדה, ללא הונג-קונג, חולשת על 19% מסך היבוא לישראל.

בסמינר, שיתקיים ביום שלישי, 18.05.2004, במלון "דן " בת"א, בין השעות 08:30-13:20, ישתתפו שגריר סין בישראל - מר צ'ן יונגלונג, נשיא לשכת המסחר ישראל-אסיה - דב מישור, ויו"ר לשכת המסחר ישראל-סין והונג-קונג ומנכ"ל 'קומודן פאר איסט בע"מ' - עמוס יודן, אשר ינחה את הסמינר.

על המרצים בסמינר נמנים עו"ד יואב שדה, ממשרד עו"ד לנדא, שדה, כהן ושות', סגן יו"ר לשכת המסחר ישראל-סין, שידבר על ההיבט המשפטי ביחסי הסחר עם סין, עו"ד ורו"ח ג'רי זליגמן, שותף מיסוי בינ"ל בפירמת רו"ח PricewaterHouseCoopers , אשר ירצה על היבטי המס בהשקעות בסין, פרופ' יצחק שיחור, מאוניברסיטת חיפה, שידבר על פוליטיקה, כלכלה ואנרגיה בסין, ויורם אורון, מייסד שותף ב"ורטקס הון סיכון", שירצה על זווית הראייה של הון סיכון בסין.

ביום העיון ישתתפו, כאמור, שני מרצים-אורחים מסין: מר צ'אנג דיאנקווינג – סגן מנהל הועדה ליחסי סחר חוץ בשנחאי והגב' לי שוואקיאנג - סגן מנהל הרשות לסחר חוץ בבייג'ינג. שני האורחים ידברו על התמריצים לעידוד השקעות חוץ בשנחאי ובבייג'ינג.