לשכת המסחר חיפה והצפון תקיים קורס קניינות ורכש שלב א' APP

הקורס נועד לתת כלים מקצועיים אשר ישמשו את התלמיד במהלך תפקודו היום יומי בקניינות ורכש. בסוף הקורס יתקיים מבחן הסמכה והעומדים בו יקבלו תעודת הסמכה של APP (Accredited Purchasing Practitioner). השתתפות בקורס בשלב ב' של התכנית מותנה בעמידה בדרישות הסמכה של של


00:00 ,09.11.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
הקורס נועד לתת כלים מקצועיים אשר ישמשו את התלמיד במהלך תפקודו היום יומי בקניינות ורכש. בסוף הקורס יתקיים מבחן הסמכה והעומדים בו יקבלו תעודת הסמכה של APP (Accredited Purchasing Practitioner). השתתפות בקורס בשלב ב' של התכנית מותנה בעמידה בדרישות הסמכה של שלב א' APP

לשכת המסחר והתעשייה מקיימת לראשונה באזור הצפון קורס בנושא קניינות ורכש שלב א APP בשיתוף מכון הרכש, שמסמיך במקצועות ניהול הרכש. מטרת הקורס היא להקנות ידע בסיסי תיאורטי מקיף בכל מגוון הנושאים הנדרשים להסמכה מקצועית בתחום ניהול הרכש, בכל שלב של תכנית ההכשרה.

מלשכת המסחר חיפה והצפון נמסר כי הקורס מיועד לעובדים במערכות הרכש בחברות יבוא וייצוא, המעוניינים ללמוד על תהליך וניהול קניינות ורכש במפעל. וכן לאנשי הרכש והלוגיסטיקה בארגון המעוניינים לשפר את ידיעותיהם בתחום הקניינות והרכש ולהתעדכן בשינויים. ולכל אלה המעוניינים להיכנס לתחום המקצוע ולתפקד באופן מקצועי בתחום קניינות ורכש.

הגברת רונית ארבל, רכזת ההדרכה בלשכת המסחר חיפה, מציינת כי ארגונים יצרניים ואף מוסדיים מוציאים על רכש אחוז ניכר מאד מתקציבם ולכן, חשוב מאד לכל מפעל, מוסד או ארגון להסמיך את אנשי הרכש שלו, על מנת שאלה יעשו את עבודתם בצורה המקצועית הטובה ביותר לארגון. לדבריה, קורס זה הוא הסמכה מקצועית בשלב ראשון מתוך שלושה שלבי הסמכה מקצועית של מכון הרכש. הסמכה זו מוכרת על ידי ה-IFPMM שהוא ארגון מנהלי הרכש הבינלאומי, והקורס מוכר על ידי משרד החינוך לצורך תשלום גמול השתלמות.

תכנית הלימודים בנויה מחמישה פרקים עיקריים:
1- הבנת עקרונות הרכש
2- בחירת הספק הנכון
3- משא ומתן אפקטיבי
4- ניהול מלאי
5- הסביבה העסקית

הקורס ייפתח ביום שלישי, 11 בנובמבר, והוא כולל 38 מפגשים, סה"כ 152 שעות אקדמאיות. הקורס יערך בבית לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון, בדרך העצמאות 53, חיפה, בימי שלישי וחמישי בין השעות 16:00-19:45, למעט שתי פגישות של 8 שעות ברציפות כסדנת ניהול מו"מ.

בסיום הקורס יערך מבחן הסמכה חיצוני. לעומדים בדרישות הקורס ובמבחן ההסמכה תוענק תעודה מטעם ארגון מנהלי הרכש והלוגיסטיקה בישראל המסמיכה לשלב א'- APP.

עלות ההשתתפות בקורס מסתכמת ב- 4690 ₪ +מע"מ לחברי הלשכה, ו- 4900 ₪ + מע"מ לשאינם חברים.המחירים כוללים חומר רקע להרצאות, מאמרים, פרסומים ותקצירים וכן כיבוד קל בעת ההרצאות.

למידע נוסף והרשמה, ניתן לפנות לגברת רונית ארבל מלשכת המסחר בחיפה, בטלפון 8626364 04.