לשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון חוגגת 80 שנה להווסדה

אתמול, יום ד' ה- 6 לנובמבר 2002, התקיימה האסיפה הכללית ה- 55 של לשכת המסחר בחיפה. הארוע התקיים באולם התיאטרון העירוני בחיפה, במעמד מרשים ובהשתתפות מלאה של חברי הלשכה. בנוסף, נערכה בחירה של 9 חברי ועד חדשים מתוך רשימה של 18 מועמדים


00:00 ,07.11.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
אתמול, יום ד' ה- 6 לנובמבר 2002, התקיימה האסיפה הכללית ה- 55 של לשכת המסחר בחיפה. הארוע התקיים באולם התיאטרון העירוני בחיפה, במעמד מרשים ובהשתתפות מלאה של חברי הלשכה. בנוסף, נערכה בחירה של 9 חברי ועד חדשים מתוך רשימה של 18 מועמדים.

החלק הראשון כלל את נאום נשיא הלשכה, מר מלמוד, שסקר את פעולותיה בשנים 2000-2002, ושכללה פעילות כללית וענפית, פעילות עסקית ומסחרית, והקיפה נושאים בסחר חוץ ופעילות בינלאומית, הובלה ימית, כלכלה, מיסים, יבוא מכס ותקינה, מדיניות מוניטרית ובנקאות, עבודה ושכר וחברות בועדות ובפורומים בארץ ובחו"ל.

לאחר זאת נמסר לחברי הלשכה דו"ח כספי ע"י רואה חשבון, אישור מנוי רואה חשבון, בחירת ועדת ביקורת ואישור שינויים בתקנון ובהחלטות.

בשעה 18:00 נערכה בחירה של חברי ועד חדשים מתוך רשימת מועמדים. נשאו דברי ברכה נשיא הלשכה לשכת המסחר, יו"ר הכנסת מר אברהם בורג שנשא נאום ציוני כלכלי ודיבר על התקווה ועל הצורך בפירגון, נשיא איגוד לשכות המסחר, מר גילרמן, שנשא דברים אחריו כלל בנאומו את התקוה, ניהול תקין שלא יתחלף לעיתים קרובות, פירגון הדדי ואמונה בצידקת הדרך.

מר גילרמן מציע שלא להכביד על הציבור במיסים גבוהים, אלא לעודד פעילות מעוררת צמיחה, כמו פרוייקטים לאומיים בנושאי מים, תחבורה, חינוך ובריאות, וכדוגמא הביא את משה ניסים שהיה שר אוצר בשנת 87 שעל ידי הורדת מיסים וגרם לעליה דווקא בהכנסות הממשלה. הוא שאל איזה עסק שהיה מחליף כל כך הרבה מנכ"לים וסמנכ"לי כספים יכול לפעול כהלכה, שהרי ב- 10 השנים האחרונות התחלפו 14 שרי אוצר.

בסוף דבריו דיבר מר גילרמן על ציונות ואמר כי הדבר המרכזי הוא שאי אפשר לדבר היום על פרוייקטים לאומיים משום שהיום הכל נמדד בכסף על ידי משרד האוצר במקום למדוד לפי מדד של ערכים.

הטכס הסתיים בארוחת ערב חגיגית ובקטעים אמנותיים. תעודות הוקרה חולקו לוותיקי הלשכה וכן חולקו תעודות "אות המעש".

במסגרת בחירת 9 חברי הוועד החדשים, נבחרו לכהונה הבאה האדונים הנכבדים הבאים : אוריאל ברי, עודד פלר, צבי ענר, דוד קסטל, שלמה חסיד, אליאס מחול, נדב אלקלעי, ניסים ברלה, עמית שטסל.

את הטכס ניהל מר דב מרום, מנכ"ל לשכת המסחר.