לשכות מסחר סין וסרביה חתמו על הסכמי שת"פ עם איגוד לשכות המסחר הישראלי

ההסכמים נועדו להרחיב את הקשרים בין ישראל למדינות החתומות בתחומי הסחר הקיימים ביניהם, ואף להרחיבם לתחומים נוספים וחדשים. בנוסף ההסכמים יאפשרו חילופי מידע ומשלחות בין המדינות, כדי לשפר את היקפי הסחר ביניהן


00:00 ,18.09.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
היקף הסחר של ישראל עם סין בשנת 2002 עמד על 1.129 מיליארד דולר כשהשנה גדל היקף הסחר ב- 10% ; היקף היצוא מישראל לסין עמד על 340 מיליון דולר, בעיקר בתחומי מכונות, דלק, מינרלים, פלסטיק, ברזל וכימיקלים

הסכמים לשיתופי פעולה בין איגוד לשכות המסחר בישראל לבין לשכות המסחר בסין ובסרביה נחתמו אתמול בת"א. ההסכם לשת"פ עם לשכות המסחר של סין נחתם על-ידי ג'ו בהט, סגן נשיא איגוד לשכות המסחר בישראל, ו-וואנג זפו (Wang Zefu), סמנכ"ל לוועדת החקלאות במחוז הליאונג'ינאנג-חרבין (HEILONGJIANG). על ההסכם לשת"פ עם סרביה חתמו אורן שחור, יו"ר הוועדה לקשרים בינלאומיים באיגוד לשכות המסחר ו-רדוסלב וסלינוביץ (Radoslav Veselinovic), נשיא לשכות המסחר בסרביה.

ההסכמים נועדו להרחיב את הקשרים בין ישראל למדינות החתומות בתחומי הסחר הקיימים ביניהם, ואף להרחיבם לתחומים נוספים וחדשים. בנוסף ההסכמים יאפשרו חילופי מידע ומשלחות בין המדינות, כדי לשפר את היקפי הסחר ביניהן.

במסגרת החתימה עם סין, ציין ואנג זאפו כי המחוז אותו הוא מייצג, מכיל 38 מיליון תושבים עם תוצר של 45 מיליארד דולר. המחוז מתעניין בתעשיית ההי-טק והפרמצבטיקה הישראלית. ג'ו בהט אמר שמן הראוי שחברות ישראליות יחפשו שיתופי סחר גם במקומות פחות מוכרים כי שם הפוטנציאל טרם מוצה. הסינים אף הזמינו אנשי עסקים ישראליים לתערוכה רב תחומית שתערך בחרבין ביוני 2004.

רדוסלב וסלינוביץ הודיע כי יפעל להגעתה של משלחת אנשי עסקים ישראלית לסרביה שתעזור בשיקום הכלכלה הסרבית, על-ידי יצירת פרויקטים חדשים ובהשקעות. כמו כן ציין לטובה את מעורבותם של אנשי עסקים ישראלים בהקמת פרוייקטים תשתיתיים כמו שדה התעופה החדש בבלגרד. אורן שחור קיבל את ההזמנה בחיוב ומסר כי תאורגן משלחת רב תחומית לסרביה באביב הקרוב.

היקף הסחר של ישראל עם סין בשנת 2002 עמד על 1.129 מיליארד דולר. היקף היבוא מסין לישראל - 789 מיליון דולר בעיקר בתחומי המכונות, טקסטיל, הלבשה, נעליים, צעצועים, מינרלים ודלק. היקף היצוא מישראל לסין עמד על 340 מיליון דולר, בעיקר בתחומי מכונות, דלק, מינרלים, פלסטיק, ברזל, כימיקלים. עפ"י נתוני הלמ"ס המחצית הראשונה לשנת 2003 היקף הסחר אף גדל בכ- 10 אחוזים.

היקף הסחר של ישראל עם סרביה בשנת 2002 עמד על 12 מיליון דולר. היקף היבוא מסרביה לישראל - 4.9 מיליון דולר בעיקר בתחומי העץ, מזון מעובד, חומרי גלם. היקף היצוא מישראל לסרביה עמד בשנת 2002 על 7.1 מיליון דולר, בעיקר בתחומי דלק, מכונות, כלים, כימיקלים, מזון, חומרי גלם.