לשכות המסחר של ת"א ולוקסמבורג תפעלנה לפיתוח יחסי הסחר בין המדינות

הלשכות מתכוונות לארגן בקרוב משלחת עסקית לבחינת שת"פ והשקעות. אוריאל לין: אפשר ללמוד מכלכלת לוקסמבורג, מדינה קטנה כמו ישראל, בה התוצר לנפש עומד על 60 אלף דולר לאדם


00:00 ,26.03.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

הלשכות מתכוונות לארגן בקרוב משלחת עסקית לבחינת שת"פ והשקעות. אוריאל לין: אפשר ללמוד מכלכלת לוקסמבורג, מדינה קטנה כמו ישראל, בה התוצר לנפש עומד על 60 אלף דולר לאדם

בפגישה שהתקיימה הבוקר בין אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, לבין ז'אן-קלוד וסקה, ראש האגף לסחר בינלאומי מלשכת המסחר בלוקסמבורג, הוחלט כי שתי הלשכות תפעלנה במשותף לפיתוח יחסיהסחר וההשקעות בין המדינות.
 
כיום כ-14 חברות ישראליות מייבאות מלוקסמבורג בהיקף העולה על 20 מיליון דולר, בעיקר בתחומי המתכות והפלדה, ציוד אלקטרוני ועוד. לעומת זאת, כ-47 חברות ישראליות מייצאות ללוקסמבורג בהיקף העולה על 8 מיליון דולר בתחומי הפלסטיקה, ציוד מכני, ציוד אלקטרוני, מתכות, פלסטיקה ועוד.
 
"ישראל עשתה שגיאה שלא נתנה תשומת לב נאותה לכלכלת לוקסמבורג. כלכלת לוקסמבורג צריכה לשמש דוגמה לשיאים הכלכליים אליהם יכולה להגיע מדינה קטנה אם מנהיגים בה מערכות חוקים ומיסוי נכונות אשר מאפשרות פיתוח מואץ של מגזר המסחר והשירותים", אמר לין והוסיף כי התוצר לנפש בלוקסמבורג הינו הגבוה ביותר בעולם ועומד על 60,000 דולר לאדם, כאשר רמת האבטלה נמוכה ועומדת על פחות מ-5%.
 
ז'אן-קלוד וסקה אמר כי לוקסמבורג יכולה להפוך למוקד חשוב לישראלים למטרות יצוא ויבוא עם מדינות אירופה. בנוסף, לוקסמבורג מעוניינת להרחיב את פעילותה בתחום הפקות הקולנוע, ולהפוך, כלשונו, להוליווד של אירופה. לצורך כך יפעלו לעידוד משקיעים ומפיקים גדולים להגיע לצלם הפקות קולנוע בלוקסמבורג.
 
בין השאר, לשכת המסחר ת"א תעניק לאנשי עסקים מידע מפורט על כלכלת לוקסמבורג, ותארגן משלחת עסקית לבחינת אפשרויות לשיתופי פעולה והשקעות פוטנציאליות.
 
יתרונה של לוקסמבורג בולט במיוחד לאור מיקומה הגיאוגרפי האטרקטיבי - בתווך בין 3 כלכלות מובילות (גרמניה, צרפת ובלגיה), והיא מנצלת זאת בכדי להוות  ציר תחבורה יבשתי לצורך העברת סחורות בין מדינות אירופה.