לשכות המסחר: קבלנים חיצוניים מקבלים אחוזים כנגד הצלחתם להגדיל את חיובי הארנונה ברשויות רבות

לאחרונה הגיע לאיגוד מידע, שאומת על ידי אגף הכלכלה, לפיו רשויות מקומיות ברחבי הארץ, מפעילות חברות פרטיות המקבלות תשלום על בסיס הצלחתן להגדיל את שטח המדידה או לשנות את סיווג הנכס כך שתשלום הארנונה יהיה גבוה יותר


00:00 ,21.03.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

לאחרונה הגיע לאיגוד מידע, שאומת על ידי אגף הכלכלה, לפיו רשויות מקומיות ברחבי הארץ, מפעילות חברות פרטיות המקבלות תשלום על בסיס הצלחתן להגדיל את שטח המדידה או לשנות את סיווג הנכס כך שתשלום הארנונה יהיה גבוה יותר.
 
המידע כולל ערים גדולות, ביניהן פתח-תקוה, תל-אביב, ראשון-לציון, ראש-העין ורמת-גן. מהדוחות הכספיים של עיריות אלה לשנת 2003 עולה כי חובות הארנונה שהצטברו משנים קודמות שלא נגבו עומדים על כ- 2 מיליארד ₪ ושיעור גביית הארנונה הגיע לכ- 63 אחוזים בממוצע.
 
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר פנה בנושא לשר הפנים, ח"כ אופיר פינס: "יצירת מצב בו קבלנים פרטיים יוכלו להשתכר רק אם יגדילו את השטח או ישנו את הסיווג, יוצר תמריץ לפעול תמיד לרעת משלמי הארנונה, מגביר את החיכוכים ואינו הולם פעילות רשות מוסמכת".
 
לדבריו, "הרשויות מנסות בכל דרך אפשרית להגדיל את הכנסותיהן מארנונה. אולם לא יתכן כי תינתן להן לגיטימציה לביצוע מהלך המתנה את התשלום לקבלנים הפרטיים בנתוני 'הצלחה', המבוססים על הגדלת החיוב למשקי הבית או לעסקים".
 
נשיא איגוד לשכות המסחר מדגיש שהתנהלות הרשויות המקומיות אינה תקינה ודורש משר הפנים להפסיק בדחיפות התנהלות קלוקלת זו.